Beef en Steak

Ook mijn eerste Bacon

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hendrik Willem
  • Startdatum Startdatum
H

Hendrik Willem

Gast
y5a9ajyt.jpg
  Spek zeven dagen in de pekel gezet volgens algemeen recept.
ageqyry7.jpg
Bacon na zeven dagen pekel.
7ehaqeju.jpg
. Op de weber en de dome temparatuur proberen op 120 graden te krijgen maar ik had er iets te veel kolen ingedaan dus hij liep op naar 140 graden Maar na een half uur kon ik hem op 120 graden krijgen.Na 1.45 uur was de kerntemparatuur 68 graden en hem er af gehaald.
ypa2yzab.jpg
ezazetyp.jpg
Daarna andere ochtend in plakken en stukjes gesneden . Even wat plakjes gebakken om te proeven .
dajyha7e.jpg
daarna nog wat plakjes gebakken en wat eieren erbij en daarna ben ik met mijn vrouw 85 Km gaan fietsen en dan smaakt zo'n dubbele boterham belegen met Bacon en gebakken ei wel.Gisteren avond de barbeque nog even aangestoken en mijn pannetjes uit Oostenrijk erop gezet met een beetje olie met hierin een gesnipperd uitje en knoflook even gefruit en daarna de bacon erbij even beetje meebakken .Voorgekookte schijfjes aardappel erbij en tien minuten meebakken en daarna 3 eieren erop deksel dicht en even de eieren meebakken en daarna geserveerd met de bekende koolsla. Ik wis niet dat Bacon zo lekker kon wezen wat een barbequ forum niet al te weegt brengt.
byje8uju.jpg
.
gebatumy.jpg
 
Zo dat ziet er lekker uit!
Goed bezig  :)
 
dat heb je weer heerlijk gemaakt.
Je mag wel wat bacon hebben als je zoveel fietst  :)
 
ja lekker he, eigengemaakte bacon
 
Wederom een ondersteuning van de hypothese dat alles beter smaakt met bacon!
 
Jaa....mooi hoor.

Daar gaan we ons ook maar eens aan wagen.
 
Bacon.....altijd goed
 
Zo'n pannetje met alles wat erin ligt blief ik ook wel, heerlijk zeg!
 
Fijn dat het zo in de smaak valt!
 
Er is een probleem als je het zelf maakt het ook zo weer op want je wil van alles proberen.Volgende keer dubbele portie bacon maken de barbeque is toch warm.
 
dat ziet er zeker lekker uit!
 
miep zei:
Goed plan ook op het to do lijstje
Als je Leozout nodig hebt ( het zout om de bacon veilig te houden, zodat je niet na 2 happen ter aarde stort), stuur dan een PM naar mij, of Leo. Dan sturen we je wat op Miep!
 
Terug
Bovenaan Onderaan