Beef en Steak

Ook ik ben nieuw op dit forum

• Onderwerp starter Onderwerp starter Archibld
  • Startdatum Startdatum
A

Archibld

Gast
Hoi,

Viavia ben ik op jullie forum terecht gekomen. Omdat ik er zoveel goede tips vond staan, ben ik ook lid geworden.
Ik BBQ al jaren met veel pelzier op 1 van mijn 4 BBQ's:
- weber genesis
- weber one-touch
- weber smokey mountain (die heb ik pas 6 weken)
- weber go-anywhere (gebruik ik alleen op vakantie, maar dan wel elke dag minimaal 1x; soms zit ik vanaf 13:00 al te BBQ-en (lunch) en stoppen we pas in de avond, als we het toetje ook op de BBQ bereid hebben)

Met name recepten op de Smokey Mountain ben ik in geinteresseerd. Ik heb er al kip op gerookt (super goed gelukt), afgelopen zaterdag pulled pork (temperatuur ging me te snel omhoog; overigens was de smaak er niet minder om; heb recept uit Weber Smokers recepten boek gevolgd), en aankomend weekend ga ik waarschijnlijk voor spareribs. Die maakte ik overigens altijd met veel succes op mijn genesis (met een smokerbox), dus ik ben benieuwd naar het resultaat op de smokey mountain.

Ik ben wel benieuwd naar de do's en don'ts van searing van steak (en andere gerechten). Ik lees daar zoveel verschillende (elkaar tegensprekende) verhalen over, dat ik het eigenlijk ook niet meer weet. Moet de temp nou hoog zijn (700 F +) of toch tussen de 500-550 F? En hoelang moet ik na het searen de steak laten rusten? etc etc

Anyways...ik ga wel eens op zoek in het forum.

Groet,
Paul

Terug
Bovenaan Onderaan