Beef en Steak

Ook een brisket vraag

Roland78

Stoker
Ben zojuist thuis gekomen met een stuk sukade van 1600gr,kan ik deze ook bereiden als brisket?

IMGP6157_zpsf5fcf872.jpg

IMGP6158_zps2c3e0ffe.jpg

Alvast bedankt!

brisket is totaal niet te vergelijken met welke snit dan ook. Uiteraard kun je hem hetzelfde bereiden, maar verwacht niet hetzelfde resultaat.

Helaas, sukade is geen borstlap dus geen Brisket. Het is wel een heel mooi stukje vlees.
Als je de zeen bovenop en in het midden verwijderd heb je een stuk vlees dat lekkerder is dan biefstuk.
In tips en tricks deel staat een draadje over het schoonmaken van sukade.  En op de blog van noskos een heerlijk recept. Succes

Als ik je sukade zo ziet is het een mooi mager stuk van europese herkomst.
Zo niet laat het even weten.
Dit stuk is niet  zo geschikt om te splitsen en als steak te bakken.
Maar wel om heel low and slow te bereiden.
Je kunt hetzelfde recept aan houden als een brisket. Het zal niet hetzelfde smaken maar je zeker ook niet tegen vallen.
Lekker rondom kruiden met in ieder geval wat knoflook, laurier en wat kruidnagel. De rest aanvullen naar smaak en behoefte. Insmeren met wat mosterd kan ook.
Rustig garen (100/110 graden) met wat rookhout tot 60 - 70 graden en dan goed inpakken in alufolie en door garen tot 95 graden.
Dan eraf halen en het vocht opvangen. Het vlees opnieuw in folie laten rusten. Het vocht even proeven, kun je vaak nog een heerlijke saus of jus van maken.

Altijd fijn als Bert zijn slagers oordeel over geeft  dus toch low en slow

Het is echter niet voor een koetjes badge.

we zijn zo blij met Bert  :)

Bert +1. Ben wel benieuwd wat je met het vlees gaat doen

Bert zei:
Als ik je sukade zo ziet is het een mooi mager stuk van europese herkomst.
Zo niet laat het even weten.
Dit stuk is niet  zo geschikt om te splitsen en als steak te bakken.
Maar wel om heel low and slow te bereiden.
Je kunt hetzelfde recept aan houden als een brisket. Het zal niet hetzelfde smaken maar je zeker ook niet tegen vallen.
Lekker rondom kruiden met in ieder geval wat knoflook, laurier en wat kruidnagel. De rest aanvullen naar smaak en behoefte. Insmeren met wat mosterd kan ook.
Rustig garen (100/110 graden) met wat rookhout tot 60 - 70 graden en dan goed inpakken in alufolie en door garen tot 95 graden.
Dan eraf halen en het vocht opvangen. Het vlees opnieuw in folie laten rusten. Het vocht even proeven, kun je vaak nog een heerlijke saus of jus van maken.

Bedankt voor je reactie Bert en de rest ook natuurlijk!
Het is idd een europees stuk,de slager had helaas geen borststuk liggen..(de beste jongen is altijd erg nieuwsgierig wat ik ermee ga doen,maar of hij het snapt weet ik niet  :-\  hij kijkt me altijd vol ongeloof aan  ??? )
Blij dat ik hem wel low&slow kan bereiden (goeie generale voor een echte brisket  :P )
Ik ga hem dus gewoon als "brisket" bereiden,moet vast goed komen!
Hij ligt nu lekker in de kruiden,kom in de loop vd dag met foto's e.d!!
Nogmaals merci beaucoup!!

We volgen je sessie graag Roland!

Terug
Bovenaan Onderaan