BasBQ
Beef en Steak

Onverwacht: Kruidencake - Ook dit is op de Primo mogelijk....

 
 

paul

Vuurmaker
Berichten
84
BBQ'en is mijn passie; Mijn vrouw heeft een zwak voor bakken. En dan met name taarten, cakes en dergelijke.

Nu hebben we afgelopen zaterdag de Primo binnengekregen en vandaag een maaltijd klaargemaakt. Schol en groenten (geen foto's dus niet gebeurd ;-))
De Primo was nog warm en toen zei mijn vrouw: Laat mij ook eens proberen met die Primo :)

Na een uurtje kwam er toch iets lekkers uit die Primo!

Het resultaat:







Een geweldig lekkere cake! Heerlijk knapperige korst van buiten en lekker zacht van binnen. Super geslaagd dus!
 
Mooi hoor! Ja, ik ben er ook achter dat bakken prima gaat in zo'n keramische BBQ!
 
daar is helemaal niks mis mee
 
Daar is hij prima voor geschikt, mijn vrouw heeft al diverse keren appeltaart mee gemaakt ( niet gebeurt). Het kost wat maar dan heb je ook wat 8)

Maar ziet er goed uit, word tijd voor een taart.
 
Ziet er goed uit, op welke temperatuur gebakken ?
 
Knap gedaan kan dat ook in een metalen bbq?
 
Alflies zei:
Ziet er goed uit, op welke temperatuur gebakken ?
180-190 graden Celsius - 1 uur...


Wat mij trouwens opviel was dat er absoluut geen rooksmaak of iets dergelijks aan de cake te ontdekken was. Hij was gewoon 'puur'. Erg lekker!
 
Niks leukers als hobby's combineren  :)
Ziet er primo uit hoor, dat cakeje (had hier zojuist wel bij de koffie gesmaakt  :) )
 
Wat mij trouwens opviel was dat er absoluut geen rooksmaak of iets dergelijks aan de cake te ontdekken was. Hij was gewoon 'puur'. Erg lekker!

Ok. En waarom dan bakken op de q? Gewoon omdat het kan??
 
Als wij appeltaart maken op de primo, proef je toch een lichte rook smaak, niet overheersend precies goed eigenlijk. Dat is dan met black ranch houtskool.
 
Terug
Bovenaan Onderaan