BasBQ
Beef en Steak

oklahoma style smoker verliest veel warmte

  • Onderwerp starter Rik van de Ven
  • Startdatum
R

Rik van de Ven

Gast
goedemiddag, ik heb een amerikaanse smoker en ik vroeg me af of er ooit iemand maatregelen heeft getroffen om deze type smokers langer op temperatuur te kunnen houden met lava stenen o.i.d.
ik kan deze smoker nooit langer als 2-3 uur tjes op temperatuur houden

ik heb nog even geen budget voor een goede kamado.
 
Door het vele plaatwerk en geen isolatie zal je naar verhouding altijd wel snel warmte verliezen. Ik vind 2-3 uur al best knap voor een offset smoker. Ik werkte wel eens met een mix van briketten en Hout om zo langer een stabiele temperatuur te houden, maar een doos hout stook je er al toch snel doorheen met een slow sessie van 6 uur.
 
Rik van de Ven zei:
goedemiddag, ik heb een amerikaanse smoker en ik vroeg me af of er ooit iemand maatregelen heeft getroffen om deze type smokers langer op temperatuur te kunnen houden met lava stenen o.i.d.
ik kan deze smoker nooit langer als 2-3 uur tjes op temperatuur houden

ik heb nog even geen budget voor een goede kamado.

Heb je de echte variant 6+mm of een variant met heel dun plaatstaal 3mm en minder? Ik kan met redelijk beperkt verbruik mijn 13inch goed stabiel houden.
 
Dank voor de berichten. Het plaatwerk is inderdaad een mm of drie dik.
Ik denk ook niet dat het echt goed mogelijk is om te temperatuur langer op hetzelfde te houden
 
Rik van de Ven zei:
Dank voor de berichten. Het plaatwerk is inderdaad een mm of drie dik.
Ik denk ook niet dat het echt goed mogelijk is om te temperatuur langer op hetzelfde te houden

Dat is ook de rede voor mij geweest om geen dunner model te kiezen, als je voor een dikkere variant gaat zal je merken dat deze een stuk stabieler is.
 
Zit met zelfde probleem zeker nu het kouder is
Zag laatst op een website een isolatie deken

Iemand ervaring met zoiets
Heb zelf ook wel eens aan een blusdeken gedacht
 
Kan prima. Ik de VS doen ze ook weleens verhuisdekens. Die zijn daar dik en gewatteerd van binnen. Dus een goede isolatiedeken kan zeker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan