BasBQ
Beef en Steak

Offset smoker

bakkertje72

Vuurmaker
Berichten
93
Goede morgen een ieder,

Toch maar besloten om naast de kamado ook een offset smoker aan te schaffen , dit ivm dat hier redelijk vaak spare ribs wordt bereid . En de ervaring is dat bij de kamado toch enigszins weinig ruimte is voor de spare ribs, roken dat gaat dan nog wel 7 of 8 naast elkaar dan lasten garen in alu folie, dan moet je ze gauw al gaan stapelen , vind dat niet erg handig en tja kan je niks anders klaar maken , goede rede voor aanschaf hier van.

Hoop er veel plezier mee te hebben maar dat zal vast wel goed komen, tevens er past nu ook een speenvarken op de bbq wat eigenlijk niet gaat op de kamado.

a89bf508673434d935b5d6d575919106.jpg


f81e6fb5bbe57a8456d746f8c338105f.jpg


Mochten jullie nog tips en hints hebben in gebruik hier van dan hoor ik dat graag.

Gr Bakkertje72


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
MOOI.

Meer dan genoeg ruimte voor een heleboel spareribs.  :D !
Veel stook plezier, we zien uit naar de foto's van al dat lekkers!
 
Een extra Q erbij is niets mis mee!
 
Mooi hoor!

Wat tips betreft: meet je pittemp tegelijkertijd zowel links als rechts op het rooster indien mogelijk. Ik heb ervaren dat er een redelijke temperatuurgradient kan ontstaan. Indien je dit weet en (eenmalig) meet kun je hier rekening mee houden door je spareribs af en toe van plaats te rouleren zodat ze wat evenrediger garen :)
 
leuk hoor, veel plezier er mee
 
Mooie smoker! Veel plezier ermee!
 
Staat de smoker binnen, of staat jouw bank buiten :D
 
Lijkt mij ook erg leuk om op zo'n ding eens flink wat ribs weg te zetten... succes er mee, want dat gaat vast lukken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan