BasBQ
Beef en Steak

Offset smoker - Nette lette / Kazan 16" of 20" .... Compact of Lang?

Toeter

Kooltjesharker
Berichten
130
Goedenavond allemaal,

Al jaren stond bovenaan mijn verlanglijstje een Offset smoker om deze toe te voegen aan mijn verzameling. Vooral de prijs hield mij een beetje tegen, en het feit dat ik al een leuke verzameling heb staan en ik de vraag alweer hoorde: "waarom moet er nou nóg 1 bij....?!?"

Maar... Kogel is door de kerk, ik ga er 1 aanschaffen. Nu heb ik onwijs veel Youtube filmpjes / Forum posts etc.. gelezen. En ik ben er nog niet helemaal over uit. Overal lees ik dat hoe groter en dikker de smoker hoe makkelijker het is/hoe minder schommelingen qua temperatuur je kan verwachten.

Dus voor onder €1000,- is die zoektocht vrij kansloos. Ik zag hier op het forum al een paar keer een post voorbij komen over Nette Lette. Nu had ik helemaal in mijn hoofd, mooi dat wordt hem.. Toen zag ik de keuzes en raakte ik in blinde paniek.

Waar ik tussen twijfel zijn de volgende:
- Nette Lette 16" - 6,2mm - Lang - Grill oppervlakte: 100cm x 40cm
- Nette Lette 20" - 6,2mm - Compact - Grill oppervlakte: 70cm x 50cm

Mijn gevoel zegt 16" lang... omdat ik bang ben dat als ik voor de Compact ga, het vuur uit de firebox een hotspot creeërt er direct naast, dus als ik daar dan een waterpan neer zet.. ik dan flink grill oppervlakte verlies.. Iemand met ervaring die mij kan helpen met een keuze?

Groet van Toeter
 
Zeker de lange nemen.
De reden zeg je zelf al.
Bij mijn smoker is de eerste 25 CM van de rooster vaak te warm.
 
Helemaal eens met ghost, het eerste stuk is eigelijk niet bruikbaar voor low and slow. En ik gebruik de eerste 25cm eigelijk ook nooit (hooguit nog even wat groente oid die snel meer hitte nodig hebben)
 
Terug
Bovenaan Onderaan