BasBQ
Beef en Steak

Offset smoker mods.

 
 

Buffalow-Bennie

Stoker
Berichten
269
Vanavond heb ik een paar kleine mods gedaan aan mijn offset smoker.

O.a. vuurvast gasket geplaatst voor het rookdicht maken van de cooking chamber. Ook een paar snelspanners mochten niet ontbreken. De schoorsteen aan de cooking chamber gelast. En de lucht inlaat aangepast zodat hij beter te bedienen is.

Ik twijfel nog om ceramische bakstenen onder in de firebox te leggen voor een betere temperatuur regeling. En de schoorsteen te verlengen voor meer airflow.

20230420_210351.jpg
 
Heel mooi gedaan, bij dit soort projecten moet je wel opletten dat “het kalf niet groter wordt dan het koe” (zoals wij dat in Brabant zeggen).
 
Heel mooi gedaan, bij dit soort projecten moet je wel opletten dat “het kalf niet groter wordt dan het koe” (zoals wij dat in Brabant zeggen).

Voordeel van n bom volle schuur met materiaal. Dat drukt de kosten behoorlijk 🙈
 
Ik denk persoonlijk dat een verlengde schoorsteen zeker een plus is. De keramische stenen zorgen wel voor minder ruimte/airflow in je firebox dus ik denk dat dit vooral proberen is wat goed werkt.
 
Ik denk persoonlijk dat een verlengde schoorsteen zeker een plus is. De keramische stenen zorgen wel voor minder ruimte/airflow in je firebox dus ik denk dat dit vooral proberen is wat goed werkt.
Ook een iedee van hoeveel ik hem zou kunnen verlengen ongeveer ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan