Beef en Steak

Oerhammetjes met mosterdsaus

Cédric12345

Sprokkelaar
Wat een prachtige dag vandaag; zo'n dag vraagt gewoon om een BBQ! Een tijdje geleden deed ik een grote bestelling bij Beef en Steak, maar er is al behoorlijk wat van opgesmuld. Nu was het eens tijd om de oerhammetjes te proberen. Per ongeluk ontdekte ik na bestelling dat ik gegaarde oerhammetjes had gekocht in plaats van gewone. Geen groot probleem, want dat betekende dat ik ze minder lang op de barbecue hoefde te leggen. Maar de vraag bleef: kon ik ze nog wel die heerlijke rooksmaak geven?

Ik begon met de hammetjes te bestrooien met een paar kruidenrubs en stak de BBQ aan, bracht de temperatuur naar 150°C. Gelukkig had ik nog wat pork blend houtsnippers van Weber liggen, die ik in water liet weken voor ik ze op de kolen legde. Nu konden de oerhammetjes erop, ongeveer 45 minuten lang tot ze een kern van 70°C bereikten.

1000024984.jpg

1000024990.jpg

Terwijl de hammetjes opwarmden, maakte ik de mosterdsaus van Noskos – verrassend eenvoudig en heerlijk.

Het eindresultaat? Overheerlijk! Voor de eerste keer oerhammetjes eten was een succes. Ik was verbaasd hoe zacht en smaakvol het vlees was en ook de rooksmaak trok er nog goed in. Waarom is dit vlees zo onbekend? Het is echt een aanrader, zelfs om al gegaard te kopen. Nauwelijks werk aan en super lekker.

1000024992.jpg

Nu liggen er alleen nog beef ribs in de vriezer, dat is voor de volgende keer. 😁

Terug
Bovenaan Onderaan