BasBQ
Beef en Steak

Oeps!

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.886
Zaterdag kwam Dominique en haar vaste verkering eten en heb ik pulled beef gemaakt op het eitje, DigiQ erop, ging allemaal weer prima. Na afloop heb ik de scuiven even wat open gezet zodat het rooster schoon kon branden. Toen we na het eten naar buiten liepen stond de BGE op 350?C, met het openen van de deksel voelde ik iets vreemd. Dat was dus het vilt dat denk ik niet zo blij was geweest met die temperatuur of met de tijd op die temperatuur.
Nu is het bekend dat het vilt niet echt heel goed bestand is tegen hogere temperaturen maar zo snel had ik dit niet verwacht.

Afijn even contact gehad met Gerard777 en die besteld een setje high heat vilt, hebben we mooi weer iets om een tutorial over te schrijven ;)

bgevilt-1.jpg
 
Het heeft te maken met de hoogte van de temperatuur, niet hoe vaak je hem gebruikt.

Alhoewel dat bij jou in beide gevallen prijs geeft ;)
 
Ah, 350 is toch niet zo gek hoog, die meter gaat nog veel verder hoor. Dacht dat 300-350 wel te doen was.
 
Schande! ;)
 
Ik schaam me ook diep :( Nee baal er best wel van, als ik het had geweten had ik hem niet zo hoog laten gaan. Ging er van uit dat hij dat wel moest kunnen ook gezien de manieren waarop pizza's gemaakt worden op de BGE.
 
Ik vind dat ie er tegen moet kunnen... Kostbaar apparaat en het bakken van bijvoorbeeld pizza's of steaks op hoge temperaturen is juist iets wat perfect met een green egg kan en daarin wordt je beperkt door het vilt.
 
Het is een schande, nu maar hopen dat het nog goed komt.... Ik heb er wel vertrouwen in ;)

Nee, gekkigheid, maar wat is de uitdrukking?
" een ketting is zo sterk als de zwakste schakel". En dat is het vilt, dus.
 
ja ja, beetje reclame maken voor high heat vilt  :D :D

Dat zo'n duur eitje dan toch zo kwetsbaar kan zijn valt mij wel een (klein) beetje tegen.
Goed leermomentje voor de ei bezitters. (dat dan weer wel)

Mac
 
Dat hoort toch gewoon bij het uittesten? Zo leer je steeds meer over het ei

Sent from my BlackBerry 9700 using Tapatalk
 
ja hoor, maak het maar weer stuk.........

8)

Ik heb wel eens de meter helemaal onderop gezien, maar het vilt is er niet door gesneuveld.
Had je nog even geburpt?
Maar eens is het einde oefening en zal ik ook aan het high heat vilt moeten
 
Ja, ik had geburpt, ik heb lang geleden al de video's gezien van wat er kan gebeuren als je het niet doet en ik heb het een keer live gezien. Dat is geen geintje!
Meter onderop heb ik nog niet gezien. Wist dat het vilt kwetsbaar was maar dit had ik echt niet verwacht. Misschien omdat het een medium is en het vilt misschien dichterbij het vuur zit. Heb hier en daar gelezen dat er voor de mini ook speciaal spul is voor die reden.
 
Nu 1 keer vergeten te burpen bij een pizza en ik moet zeggen een aparte belevenis. Gelukkig goed van afgekomen niks verbrand, was wel een gaaf gezicht 8)
Vrouw schrok wel even, maar die stond een paar meter verder op.
 
Nu burp ik ook wel eens als ik lekker gegeten heb maar dat is wat anders dan jullie bedoelen denk ik zo? Wat bedoelen jullie met burpen?
 
Kijk even bij 5:48, dan zie je wat er gebeurd als je niet "burpt" en de rookgassen die zijn opgebouwd opeens lucht krijgen in je BGE. Met burpen doe je de deksel een klein beetje open om die gassen in het ei hun gang te laten gaan.

Flashback HD, The Movie
 
Terug
Bovenaan Onderaan