Beef en Steak

Oefensessie Pulled Pork.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Frits
  • Startdatum Startdatum
 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.475
Gisteren weer een oefensessie gedaan voor de Tony Stone. Gewoon met procureur in plaats van een Boston Butt aangezien procureur zeer goed te vergelijken is met BB qua smaak, textuur en bereidingswijze.
De test ging tussen de rub en de injectie. 
Hier wat foto's.

jy6u6a2a.jpg


Mijn nieuwe mini starter

suvutuge.jpg


Na een uurtje of vijf is de bark goed.

enutupum.jpg


Gelijk even insmeren

aga5uvyb.jpg


En na negen uur mag het van de BBQ af om nog wat te rusten.

dy7yzy8u.jpg


En na het pullen heb je me toch iets lekkers :).

u7yjutyz.jpg


Al met al weer veel wijzer geworden ;), bedankt voor het kijken.
 
Bedankt voor het maken Frits! En en? Smaaktechnisch? Vertel?
 
dat ziet er heerlijk uit Frits, oefenen is maar weer niks mis mee zo te zien
 
Dominique, het is mooi om te zien dat je met injecteren veel smaak kan toevoegen. Ben er voor mijzelf wel uit welke richting we uit moeten binnkort maar eens aan de rest van de leden voorleggen.
 
Ziet er heel erg goed uit.
Zou er geen probleem mee hebben om daar een lekker broodje mee te vullen.
 
Ziet er prima uit.
Wel fijn dat je je zo opoffer voor je team :D
 
Bert, zoiets doe ik met alle liefde en plezier ;).
 
hij heeft het zwaar in het team, dat zie je wel he  :D
 
moet ik even komen proeven? ;)
 
't is dat ik nu zelf Spiff's burgers en MOINK ballen aan het maken ben, ander was ik toch eventjes naar Gelderland getuft....
(later vandaag komen mijn pic's ook nog, de Q staat nu op te warmen en de burgers liggen in de koelkast op te stijven...)
 
Frits, de plaatjes zijn ook mooi!
Heb je daar in de starter Flamy's (zo te zien aan het formaat) ?
 
Geert dit zijn kokosbriketten van THM, grote, platte, vierkante briketten te koop bij de Hanos.
 
aha Frits, ik zag een afwijkend formaat en dat is dus het antwoord....ik heb een pasje van Hanos en ga af en toe naar de "oude" ISPC vestiging in Breda (sinds ca 1,5 jaar ook Hanos). Is 20 min. rijden vanuit Drunen.
Hoe bevallen deze briketten in vergelijk tot Eco's en Flamy's? Wat kosten ze? Mogelijk eens wat meenemen daar...
 
Frits, 16 euro de kilo zal wel een typo zijn....neem aan per 10 kilo  ;)
 
Het ziet er heerlijk uit,kan niet wachten om het te mogen proeven.
 
ik heb de test inmiddels ook even bekeken, met name het feit dat ze langer warm blijven dan de Eco's is een "plus" , zal eens proberen.
As we speak ben ik MOINK balls aan het maken (na eerst vanmiddag Spiff's burgers) en de kokosbriketten die ik als test heb gebruikt geven wat teveel as op de briketten tijdebns de sessie waardoor ik af en toe ff de dome eraf moet halen en even de as door te roeren moet verwijderen....temp had ik op 135 C in de OTP maar liep terug naar 105 C ...proefpakket Bricos......hoop dat het gaat lukken om de sessie te voltooien ermee want ook na roeren nu niet hoger dan 102 (indirect) pffff  ga de briketten maar eens direct onder de MOINK balls zetten..
 
Toch wel een nadeel om deel uit te maken van een BBQ team, je moet zo vaak oefenen ;)
 
Nosmo zei:
Toch wel een nadeel om deel uit te maken van een BBQ team, je moet zo vaak oefenen ;)

hou jij helemaal niet van he Piet  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan