Beef en Steak

Nomex High Temperature Gasket for WSM, is dit zinvol?

RedFox

Gerijpt
Op ebay las ik een advertentie uit USA voor ca EUR23,00 incl verzendkosten voor een set Nomex high temp afdichtingen voor de WSM's.
Iemand hiermee ervaring voor WSM's?
link:
http://www.ebay.de/itm/Gasket-Weber-Smokey-Mountain-high-temp-Nomex-seal-mod-smoker-bbq-18-5-22-5-WSM-/170768327955?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27c295e513

citaat:
Our high quality, 800 degree Nomex gasket & special adhesive will seal up your leaky WSM smoker; perfectly. Now with a no heat cure adhesive, for an easy installation. The seal fits snug in between all three sections of your WSM. The gasket also installs around the door area to lock in heat and stabilize your temperatures. This results in the ability to have lower operating temperatures and less fuel consumption.

This kit works REALLY well!

Included, is 1/2" gasket, 1" gasket, a tube of food safe gasket adhesive and instructions.

This kit is specially designed to work perfectly with your WSM. Please see the picture which shows this gasket on an WSM. Shown is the two center section gaskets and the one door gasket. The actual grill is not included, just the gasket. You will recieve approximately 17-20 feet of material (plenty to gasket the center of the body sections and the door).  Door can be gasketed oval or square depending on the look that you want.

This is an excellent mod and the first mod that should be done on a WSM. Quick shipping and top notch customer service. Fits 18.5 and 22.5

Shipped as a bulk item and color may vary due to the manufacturing process. When installing, the gasket, please follow directions (included).

Heb er geen ervaring mee maar ben er wel heel benieuwd naar!

nice! probeer hem en laat het ons weten? :D

@ Big-T: ik heb (nog) geen WSM, maar ben inderdaad benieuwd of iemand dit kent resp. gaat proberen.
Dat (zoals door verkoper word geschreven) door deze afdichting op nog lagere temperatuur kan worden gewerkt en ook nog eens het "brandstofverbruik"  daalt lijkt een goede USP te zijn...vast en zeker is er op het forum of dit inderdaad ook plausibel is...

Afgelopen nacht bij 3 graden hebben wij voor deze oplossing gekozen.. Blijft de WSM goed warm bij.
Het "lekken" van rook gaat het echter niet tegen..

foto.jpg

lol. WSM met winterjas. ik heb zonder mods geen problemen in deze temperatuur!

De WSM staat op mijn dakterras, hoog, onbeschut en dicht bij de zee.. met koude wind krijgt ie het wel eens koud :P

MrMannetje zei:
De WSM staat op mijn dakterras, hoog, onbeschut en dicht bij de zee.. met koude wind krijgt ie het wel eens koud :P

dat verklaart het!

mooie oplossing Daan  :)

Big-T zei:
lol. WSM met winterjas. ik heb zonder mods geen problemen in deze temperatuur!

Dat kan maar het scheelt je wel aardig wat brandstof.

Ik heb ook over dat vilt lopen nadenken RedFox, maar ik vind het nog een beetje prijzig.
(Ik wilde in eerste instantie BGE vilt kopen, en dit op maat maken, en toen kreeg ik van iemand dat linkje wat jij ook geplaatst heb)

Ik wil eerst nog 2 sensor doorvoergaten maken, want dan lopen de draden niet meer onder de deksel, en dat zal ook het e.e.a. aan lekkage schelen.
Verder heb ik de deur met de hand hier en daar bijgebogen, die sluit nu wel beter af en dat scheelt ook al een stuk.
In het begin kon ik de WSM bijna niet uitkrijgen, doordat er zoveel kieren waren.

Ik kijk het nog ff aan.

Mac

Gewoon veel gebruiken, dan zorgt de aanslag aan de binnenkant vanzelf voor afdichting ;) En het deurtje kun je in geval van nood een beetje beter in vorm buigen of vervangen door een RVS deurtje.

Terug
Bovenaan Onderaan