Beef en Steak

Nieuwjaarsreceptie voor 200 personen

Gerard777

Gemarineerd
Ik ben met proBBQshop bordsponsor bij de lokale voetbalvereniging, VV Zeewolde, en werd benaderd of ik tijdens de nieuwjaarsreceptie voor tweehonderd personen BBQ hapjes wilde verzorgen. Ik wilde ?cht authentieke hapjes verzorgen en dus een groot gedeelte low&slow. Mijn zwager kwam me helpen en dat was maar goed ook!

Het menu:
- Mini witte bolletjes met pulledpork
- Spareribs
- MOINKballs
- kippendijen sat? in ketjapmarinade

De voorbereidingen

IMAG0952.jpg

Spareribs met butt rub

IMAG0956.jpg

Gehakt voor de MOINKs

IMAG0951.jpg

Om 0515 ging de ProQ aan met de procureurs

IMAG0954.jpg

Later kwamen de BigGreenEggs erbij met daarop in totaal 30 slabs spareribs

IMAG0957.jpg

p_1357375650.jpg

Procureurs in folie gepakt en bij 88 graden in de koelbox en de spareribs 3 uur gewoon en een uur in de folie, daarna eraf gehaald. Alles ingepakt en op naar de receptie

IMAG0927-1.jpg

IMAG0927-1.jpg

IMAG0934.jpg

IMAG0933.jpg

IMAG0932.jpg

IMAG0924.jpg

IMAG0930-1.jpg

Mensen stonden in de rij, wat een gekte! Uiteindelijk keerde de rust weder...

p_1357409108.jpg

Maar toen moest ik nog afbreken en natuurlijk de afwas....

IMAG0961.jpg

Het was een super leuke klus. Ontzettend veel positieve reacties en vragen of vragen of ik bij andere BBQs wilde komen BBQ'n. Heb heel wat kaartjes uitgedeeld :)

Dat is inderdaad een heftige klus! Moet er zelf niet aan denken. Mooi dat de mensen zo enthousiast waren, zo werf je toch weer klanten en verspreid je het BBQ woord!

Fantastisch Gerard, fijn dat je zwager geholpen heeft. Alles schoon op, je bent een ware misionaris.

goed bezig gerard, lijkt me ook erg tof om te doen! mocht je nog eens hulp nodig hebben ;)

dat zal even zweten en zwoegen zijn geweest, maar je hebt het toch maar voor elkaar gekregen, betere recame kan je je niet wensen toch?

Zo dat is een beste klus geweest zeg. Gave foto trouwens van al die q's op een rijtje... Hoeveel kilo gehakt had je wel niet in die vak zitten? Zou je nog een keer zo'n megaklus doen of viel het tegen.

Mooi mooi mooi, wat een jaloersmakende gezicht die rij Q's zeg  :P
Deze valt in de categorie moe maar voldaan..

Het was inderdaad zwoegen. Ik snap wel dat Jord zo'n mega smoker heeft laten bouwen. Ik zou het op zich wel vaker willen doen, maar zou dan wel gaan kijken voor een offset of vault smoker. Dat maakt het voor grote hoeveelheden low&slow wel makkelijker. Voorlopig doe ik voornamelijk workshops, verkoop van barbecues en accessoires. Selectief neem ik catering klusjes aan.

In de bak zit zes kilo gehakt, aangevuld met de nodige eieren, melk en gekruid paneermeel. De bakken zag ik bij BBQpitmasters voorbijkomen en dacht die kan ik wel gebruiken. Echt handig voor het rubben van veel of grote stukken vlees. Bijvoorbeeld tijdens de Tonystone ;) Maar ook thuis. Dan zit je hele huis niet meer onder de rub :P ik heb ze bij Hanos gehaald. Ze heten afruimbakken en kosten rond de 5 euro...

Prachtig om te zien Gerard.
Je hebt je best weer gedaan (en je zwager ook niet te vergeten).
Ziet er allemaal prima uit hoor  :)

Mac

Je bent een held Gerard. Echt. Serieus.

Wat een gaaf gezicht, ziet er ook erg lekker uit allemaal.
Dat is nog eens een nieuwjaars receptie!

ik maak diepe buiging.

Met 15 man vind ik het al best druk......hahahaha

8)

Mooie klus Gerard. Begint wel op echt werken te lijken. ;)

Poetsertje zei:
ik maak diepe buiging.

Met 15 man vind ik het al best druk......hahahaha

8)
Ik zeg 4. Max! Daarna pillen om me kalm te houden ;)

Leuk verslag Gerard en het heeft vast goed gesmaakt. Het rook nl. al heerlijk toen we de auto uitstapten ;D

Tijmnan zei:
Leuk verslag Gerard en het heeft vast goed gesmaakt. Het rook nl. al heerlijk toen we de auto uitstapten ;D
Was jij er in de buurt Nanda?

Heel even, mocht nog even een zak houtskool halen. Leuk gezicht al die eitjes op een rij van groot naar klein.

Goed gedaan maar wat een klus zeg!

Goede tip van die afruimbakken  :)

Terug
Bovenaan Onderaan