Beef en Steak

Nieuweling

Van harte welkom bij het Genootschap!

Welkom hier op het mooie forum Ron

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Ron, welkom op het BBQ Genootschap. Als je het barbecuen wil gaan ontdekken, en niet gelijk de hoofdprijs wil gaan investeren, dan raad ik je aan ook eens op Marktplaats te gaan kijken. Daar koop je voor 100 euro al een leuke Weber57.
Dat is een mooi instap model waar je alle kanten mee uit kunt, mocht je het niks vinden dan verkoop je hem zo weer op Marktplaats

Welkom hier Ron!

Hoi Ron,
welkom bij het Genootschap,
wijze woorden van Frits, neem die absoluut mee alvorens je de eindbeslissing maakt
En voor 100 euro koop je echt al een hele knappe 2e hands Weber, vaak nog voor veel minder.

Dank jullie en bedankt voor de eerste wijze les. Ik ga wachten tot een mooie weber voorbij komt. Begrijp dat dit te maken heeft met de degelijkheid en vervangende onderdelen als t nodig mocht zijn.

Even een vraag.  Is t verstandig te kijken naar een bbq met temperatuur meter in de deksel? Of is dit niet noodzakelijk?

#allebeginismoeilijk :-/

Welkom!

De temperatuurmeter in de deksel is een indicatie maar je moet er rekening mee houden dat hij sowieso al afwijkt van de temperatuur op het rooster. Daarnaast is het belangrijk om (indien mogelijk) de meter te eiken door hem in kokend water te leggen. Als je de meter zelf niet kan eiken kan je dan tenminste onthouden hoeveel graden hij afwijkt van de verwachte 100 graden.

Als je de temperatuur echt goed wil meten heb je een extra thermometer nodig. Het liefst met 2 probes. 1 probe gaat op het rooster en de andere probe steek je in het vlees voor de kerntemperatuur.

Ik zou zeggen dat als een barbecue een meter in de deksel heeft het mooi meegenomen is maar noodzakelijk is het zeker niet. Zoals ik al zei is de aanschaf van een aparte thermometer met probes uiteindelijk veel beter.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Hoi Ron,

Welkom op het BBQ Genootschap en veel plezier op dit forum.

mrooding zei:
Welkom!

De temperatuurmeter in de deksel is een indicatie maar je moet er rekening mee houden dat hij sowieso al afwijkt van de temperatuur op het rooster. Daarnaast is het belangrijk om (indien mogelijk) de meter te eiken door hem in kokend water te leggen. Als je de meter zelf niet kan eiken kan je dan tenminste onthouden hoeveel graden hij afwijkt van de verwachte 100 graden.

Als je de temperatuur echt goed wil meten heb je een extra thermometer nodig. Het liefst met 2 probes. 1 probe gaat op het rooster en de andere probe steek je in het vlees voor de kerntemperatuur.

Ik zou zeggen dat als een barbecue een meter in de deksel heeft het mooi meegenomen is maar noodzakelijk is het zeker niet. Zoals ik al zei is de aanschaf van een aparte thermometer met probes uiteindelijk veel beter.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Dank je wel das een goede tip👍

Terug
Bovenaan Onderaan