Beef en Steak

nieuwe vacumeermachine

tensefountain1

Kooltjesharker
Mijn Foodsaver FSV005 gekocht in augustus 2019 is helaas gesneuveld. De seal functie werkt plots niet meer.
Ondanks dat ik de machine vrij regelmatig gebruik vindt ik 5 jaar levensduur toch vrij kort.
Ik gebruik de machine om vlees van de slager te verpakken, ik koop paar keer per jaar ca 10kg vlees in en verpak dit dan vacuüm waarbij de machine dus in korte tijd aardig wat moet verwerken. Ook gebruik ik de machine om bijvoorbeeld pakken koffiebonen/ chipszakken etc weer dicht te sealen en natuurlijk regelmatig overgebleven vlees/ eten te verpakken.

Marmelot raad me nu de Wartmann WM-1506 elite of Laica PZ200 aan omdat hiermee sneller achter elkaar door gewerkt kan worden.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een van deze machines?

Ik heb die wartmann al een 3 jaar.
Goed toestel, ook handig is de aansluiting voor potjes te vacuümeren.
Daarvoor had ik een klein toestel van ALDI, dat werkte te traag voor mij, wel had dat toestel een snijsysteem voor zaakjes te snijden van rollen.
Dat mis ik nu wel.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de Vevor (80 euro, Amazon.de) en ben hier erg tevreden over. Werkt ook goed voor grote hoeveelheden achter elkaar.
Zie ook dit draadje.

Ik heb zelf de Vevor (80 euro, Amazon.de) en ben hier erg tevreden over. Werkt ook goed voor grote hoeveelheden achter elkaar.
Zie ook dit draadje.
Als dat dezelfde is als de laica is dat wel echt spotgoedkoop. Deze raakt dus niet overhit als je bijvoorbeeld 20 zakjes achterelkaar gaat doen? en hoe lang duurt een cycle ongeveer? las namelijk bij de Laica dat de seal zelf wel 10 sec kan duren wat ik toch vrij lang vindt.

Ha grappig.. had in een andere post het verschil tussen de Laica en de Vevor gevraagd. Beiden lijken heel erg op elkaar.
Inmiddels de Laike binnen. Ziet er zeer degelijk uit en voor de fun blokjes kaas gevacumeerd. Dat zit er zeer strak om. En de snij functie is handig.

Maar lange termijn use weet ik niet. Wel lekker dat er 2 jaar garantie op zit bij een gerenomeerd bedrijf. We gaan het zien.

Ha grappig.. had in een andere post het verschil tussen de Laica en de Vevor gevraagd. Beiden lijken heel erg op elkaar.
Inmiddels de Laike binnen. Ziet er zeer degelijk uit en voor de fun blokjes kaas gevacumeerd. Dat zit er zeer strak om. En de snij functie is handig.

Maar lange termijn use weet ik niet. Wel lekker dat er 2 jaar garantie op zit bij een gerenomeerd bedrijf. We gaan het zien.
Hoe snel is de laica met het sealen?

Ik had gister watharde blokjes harde kaas gesealed… dat ging redelijk snel en super strak om het product. Het geluid wat het maakte viel mij mee. In de review op YT stond veel lawaai… dat had ik dus harder verwacht. Ik had voor 20 euro meer de PZ200 gekocht (de greep leek me wat beter).Die heeft 22l per min en de 100 20l per min dus denk dat dat niet heel veel scheelt...

Als dat dezelfde is als de laica is dat wel echt spotgoedkoop. Deze raakt dus niet overhit als je bijvoorbeeld 20 zakjes achterelkaar gaat doen? en hoe lang duurt een cycle ongeveer? las namelijk bij de Laica dat de seal zelf wel 10 sec kan duren wat ik toch vrij lang vindt.

20 zakjes achter elkaar gaat prima, pas nog zo'n 40 zakjes pulled pork gedaan. Per cycle telt hij af van 10, maar is denk eerder 15 seconden voor een hele cycle.
Mijn vrouw helpt me meestal, zij vult de zakjes en ik seal. Ik kan haar dan net niet bijhouden.

Terug
Bovenaan Onderaan