Beef en Steak

Nieuwe Thermometer van Thermoworks, de ThermoPop

noskos

Administrator
Forumleiding
Ik zag vorige week op facebook een nieuwe thermometer langskomen van ETI en Thermoworks, de mensen van de hier zo geliefde Thermapen.

thermopop-1.jpg

De ThermoPop is net als de Thermapen een instant read thermometer en hij heeft een aantal leuke dingen. E?n daarvan is de prijs, je koopt hem al onder de ?25!
Hij is wel iets trager dan de Thermapen, zo'n 2 tot 3 seconden. Maar ik kan me voorstellen dat als je net begint met barbecue en je hebt een hoop geld aan spulletjes uitgegeven dat ?70 voor een Thermapen dan een hoop centen is en dan is dit een prima alternatief.

Leuke dingen aan de Thermopop zijn dat je het display kunt laten draaien, druk je op het knopje dan verspringt het 90?, en zo kun je de klok rond. Hoe vaak je iets op z'n kop meet weet ik niet, maar het zit erop ;)
thermopop-2.jpg

thermopop-4.jpg

Verder kun je tussen graden Celsius en Fahrenhiet schakelen met een knopje. De Thermapen kan dat ook maar dan moet je hem openmaken en een schakelaartje omzetten, niet handig.
thermopop-3.jpg

De Thermopop heeft standaard een verlicht display is waterproof (IP66) en net als de Thermapen in verschillende kleuren te koop, althans in de VS. Op de Engelse site staat alleen de witte voorlopig.

Al met al een geinige instap thermometer voor een zeer bescheiden prijs!

Voorlopig is hij te koop bij ETI in Engeland.

ik zag hem al voorbij komen! leuke thermometer, maar ik blijf bij de snelste thermometer ever: de rode superfast thermapen ;)

Review..  http://youtu.be/_az8MFtSdz0

..ook in het rood..  :-)

Niets anders in die review dan ik al aangaf ;)
En ja als je al een thermapen hebt heeft deze geen nut. Maar voor beginners....

In die youtube review viel het me wel op dat het toch vrij lang duurde voordat de temperatuur stabiliseerde toen hij hem aan het begin aanzette... Om 1:18 zet hij hem aan, toen stond hij op iets van 78F... vervolgens zag je die temperatuur zakken terwijl hij zat te kletsen. Om 1:56 zag je hem nog naar 63F springen, daarna draaide hij hem om. Even later zag je volgens mij nog een 61F. Maar van 78F naar 63F duurde dan toch al 38 seconden.... Ligt dat aan de range waarin op dat moment gemeten wordt (een stuk lager dan foodtemp normaal)? Komt het doordat hij voor een eerste keer aangezet wordt? Is zoiets jou ook opgevallen bij jouw exemplaar, Dennis?

Hmm, mijn thermapen geeft ook in omgevingstemp niet altijd goed weer. In vloeistof en vlees werkt het meteen. Denk dat het daaraan ligt.

Terug
Bovenaan Onderaan