Thunderflash
Stoker
Vanmiddag maar eens de tijd genomen om de nieuwe gietijzeren pannetjes van de Jumbo in te branden.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En drogen na gebruik....@Cherrywood +1 +1
Zeker nog een keer (indirect) inbranden,
Vervolgens nooit meer met afwasmiddel etc afwassen erin
@Peter64 , ook ik dacht jarenlang dat afwasmiddel en gietijzer niet samen gaan.@Cherrywood +1 +1
Zeker nog een keer (indirect) inbranden,
Vervolgens nooit meer met afwasmiddel etc afwassen erin
Bedankt voor de tip @Frits Volg hem nu.....oppassen dat ik hier niet te veel tijd in ga kwijt raken@Peter64 , ook ik dacht jarenlang dat afwasmiddel en gietijzer niet samen gaan.
Echter sinds een jaar volg ik Cast Iron Chris op Instagram, hij laat zien dat je gietijzer prima kan afwassen met zeep. Gewoon daarna weer even insmeren met onderhoudsmiddel en dan al het overtollige weghalen en weer even de oven in. Hij geeft ook allerhande tips hoe te seasonen.
Sowieso is deze man een aanrader om te volgen, hij restaureert de meest mooie oude gietijzeren pannen. Daar wordt ik hebberig van.
Plus 1, doe ik ook en de seasoning blijft prima.Was mijn gietijzeren pannen ook af met een druppeltje afwas middel, daar krijg je echt niet een goede gezette seasoning mee weg ,
Ik vet ze in en heb ze in een luchtdichte kist .
Nooit geen problemen mee .