Beef en Steak

Nieuwe meter(s)

RobbieWijt

Kooltjesharker
Goedemorgen mede fanaten,

De verjaardag komt er weer aan en dan is altijd weer de vraag: wat wil je hebben? Geen idee, als ik iets nodig heb koop ik het. Heb ik het niet nodig, koop ik het niet! Zo sta ik nog steeds achter mijn vertrouwde Weber omdat hij doet wat ik wil, en ik wat hij wil 😀

Maar dat gezegd hebbende: de Igrill vertoont wat kuren (draden worden wat minder stevig, af en toe een foutmelding daardoor). Nu kan ik nieuwe probes kopen of een nieuwe meter.
Mijn vraag aan jullie over de laatse optie: ik zit te kijken naar de Inkbird IBBQ-4BW (bedraad) of de INT-14-BW (draadloos). Iemand hier ervaring en/of voorkeur bij beide apparaten? Voorkeur voor nog andere meters/merken?

In het geval van kerntemperatuurmeters voor de Thermapen One gekozen daar ik weet dat die door de meesten hier als best uit de test komt.

Ik hoor graag jullie bevindingen, fijne dag allemaal!

Ik denk dat het een beetje persoonlijk is wat je wil. Alles heeft zn voor en nadelen. De bedraade gebruik ik als ik meerdere dingen heb die ik wil temperaturen omdat daar 6 probes op kunnen. (Bfour BF5)
De draadloze meatstick gebruik ik ook met grote regelmaat. (BG BT1) Het voordeel vind ik dat ik hem ook in de oven kan gebruiken (combioven met draaischijf)

Goedemorgen mede fanaten,

De verjaardag komt er weer aan en dan is altijd weer de vraag: wat wil je hebben? Geen idee, als ik iets nodig heb koop ik het. Heb ik het niet nodig, koop ik het niet! Zo sta ik nog steeds achter mijn vertrouwde Weber omdat hij doet wat ik wil, en ik wat hij wil 😀

Maar dat gezegd hebbende: de Igrill vertoont wat kuren (draden worden wat minder stevig, af en toe een foutmelding daardoor). Nu kan ik nieuwe probes kopen of een nieuwe meter.
Mijn vraag aan jullie over de laatse optie: ik zit te kijken naar de Inkbird IBBQ-4BW (bedraad) of de INT-14-BW (draadloos). Iemand hier ervaring en/of voorkeur bij beide apparaten? Voorkeur voor nog andere meters/merken?

In het geval van kerntemperatuurmeters voor de Thermapen One gekozen daar ik weet dat die door de emeesten hier als best uit de test komt.

Ik hoor graag jullie bevindingen, fijne dag allemaal!

Ik heb ze allebei en gebruik ze allebei..
Ik gebruik de Inkbird IBBQ-4BW vooral bij meerdere kilos en dus meerdere stukken procureur ( pulled pork ) bereidingen + roostertemp.

Ik gebruik de draadloze als ik of maar 1 stuk heb wat niet zo nauw komt op roostertemp of voor spitbereidingen.
Ik heb ook de ISC-007BW de inkbird controller.
Werkt hier ook als een zonnetje, zet ik voornamelijk in als het leven met kleine kinderen veel van me vraagt tijdens low&slow bereidingen.
Er is ook een nieuwere versie inkbird controller, de ISC-027BW

Ik kan je niet zeggen welke ik fijner vind ze werken allemaal goed..

Denk voor jezelf na wat jij belangrijk vind.
De IBBQ-4BW is fijn vind ik.
Heeft 4 probes die je kan gebruiken en welke makkelijk te vervangen zijn ( zelf nog niet meegemaakt na 3 jaar gebruik )
heeft een goede accu die best een poos mee gaat. ( nog nooit een sessie niet afgemaakt ivm accu-duur langste was 16 uur )

Dit is dus fijn en een grote plus als je geen stroomvoorziening bij je bbq hebt.
Hij is vind ik niet goedkoop.
Voor 20 euro extra heb je momenteel de ISC-007BW via amazon.
ISC-007BW linkje
Voordeel is dat je hem ook gewoon kan gebruiken zonder de slang aan te sluiten als zijne probe om temperatuur af te lezen.
Nadeel is dat je een stopcontact nodig hebt want deze beschikt niet over een accu.

Ik heb zowel bedraade als wireless probes/meters. Kan dus alle kanten uit.
Thermapen gebruik ik voor bv temp i stoofschotel of bij high en fast te meten.

De Smoke of Signals van Thermoworks (ja, die van de Thermapen) zijn hier favoriet. Degelijk spul, goede probes, goede software bij de Signals. En de Signals is uit de breiden met een blower om zo de temperatuur van je BBQ te regelen.

Bedankt voor de reacties. Ik ga eens rustig nadenken en afwegen.

De Smoke of Signals van Thermoworks (ja, die van de Thermapen) zijn hier favoriet. Degelijk spul, goede probes, goede software bij de Signals. En de Signals is uit de breiden met een blower om zo de temperatuur van je BBQ te regelen.
De smoke vind ik leuker geprijsd en genoeg voor mijn gebruik, alleen zie ik dat hij ‘maar’ 2 probes heeft…ben er nu 4 gewend. Al gebruik ik er in de praktijk ook vaak maar 2…

De smoke vind ik leuker geprijsd en genoeg voor mijn gebruik, alleen zie ik dat hij ‘maar’ 2 probes heeft…ben er nu 4 gewend. Al gebruik ik er in de praktijk ook vaak maar 2…
Hou er rekening mee dat je al 1 nodig hebt voor de omgevingstemperatuur

Heb pas de Meater plus ,en die meet beiden ,kern en omgeving best handig moet ik zeggen.
Ook handig, 1 stick voor beide :)
Is daar de omgevingstemperatuurmeter net zo nauwkeurig als een met een klemmetje op het rooster?

Ik heb dus ook de Meater plus maar ik twijfel of dat dus net zo nauwkeurig is. Ik weet niet hoe je linkje zet dus misschien dat iemand van beheer dit voor mij wil doen naar mijn recente draadje over temperatuurverschillen. Hierin staat veel informatie.

Tevens een nadeel van de meater is dat hij altijd diep genoeg in een stuk vlees moet. Met het puntje meten kan dus niet. Daar kwam ik achter toen ik MOINK balls wou maken, dat wil dus niet. Ikzelf ben alweer aan het kijken naar een bedrade versie erbij.
Ik vind die van [mention]noskos [/mention] de thermoworks wel erg interessant. Nadeel is wel dat deze in Europa dus erg aan de prijs is.

Ik heb dus ook de Meater plus maar ik twijfel of dat dus net zo nauwkeurig is. Ik weet niet hoe je linkje zet dus misschien dat iemand van beheer dit voor mij wil doen naar mijn recente draadje over temperatuurverschillen. Hierin staat veel informatie.

Tevens een nadeel van de meater is dat hij altijd diep genoeg in een stuk vlees moet. Met het puntje meten kan dus niet. Daar kwam ik achter toen ik MOINK balls wou maken, dat wil dus niet. Ikzelf ben alweer aan het kijken naar een bedrade versie erbij.
Ik vind die van [mention]noskos [/mention] de thermoworks wel erg interessant. Nadeel is wel dat deze in Europa dus erg aan de prijs is.
De Link @Dammetje

Om te kijken hoe groot het verschil is kan de de bedrade IKEA FANTAST ernaast leggen? Dan zie je het verschil.

De Link @Dammetje

Om te kijken hoe groot het verschil is kan de de bedrade IKEA FANTAST ernaast leggen? Dan zie je het verschil.

De discussie ging toen ook om het verloop van de temperatuur wat waarschijnlijk te maken zal hebben met het te dicht op het vlees zitten van de sensor.

Maar kun je de fantast sensor dan gewoon op het rooster leggen? Ik heb die meter namelijk en vind het wel interessant om eens te gaan testen

Bij de temperaturen waarbij je doorgaans de rooster temperatuur wil weten kan dat.
Kabel en sensor kunnen tot 250 graden hebben maar dan al is de roostertemperatuur ook niet meer echt interessant.
Heter kunnen ze niet hebben. Dat heb ik ooit eens getest ;)
Mooiste is een probe clip maar als je hem door bijvoorbeeld een aardappel steekt werkt het ook.
Je moet iets regelen om hem in positie te houden en je wilt niet het rooster zelf meten.

Bedoel je de prijs van de thermoworks smoke of signals? Denk dat voor mij de smoke voldoende zou zijn. Ik vind de signals alleen een meerwaarde hebben icm de billows en dan nog alleen wanneer je er bv geen omkijken naar wilt hebben....

Terug
Bovenaan Onderaan