BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe Kamado Joe: Konnected Joe

Het gemak dient inderdaad de mens en de dialoog/conversatie wel of geen controller is natuurlijk logisch.
Sinds mijn Weber Summit heb ik nog 2 keer mijn Flameboss gebruikt, hierna nooit meer.
Persoonlijk denk ik dat een losse controller veel handiger is om alle redenen die hier al zijn gegeven.
Eatmorevegans op youtube heeft ook een video over de KJKJ gemaakt.

Uiteindelijk, ieder zijn ding en have fun.
 
Ik begrijp het wel. De kamado heb ik vooral voor het gemak en het lekkere van eten klaarmaken boven houtskool. Het spelen met vuur of houtskool heeft voor mij niet perce een toegevoegde waarde.

Ook ik werk met een controller. Als vader van 2 jonge kinderen echt zalig. Ik maak vaak de Q eind van de ochtend of begin middag al aan. Stel em in op lage temperatuur, zodat ik dat niet hoef te doen in heat of the moment.
Maar ook als wij even wat langer van huis gaan vind ik het zalig. Het scheelt toch een aantal keer naar buiten gaan.

Ik weet alleen niet of ik dit gelijk ingebouwd zou willen hebben. Wat inderdaad als dit over 10 jaar kappot gaat....
En gemiste kans is de automatische ontsteking op afstand, zodat je Q op temperatuur is, zodra je thuis komt van werk.
Precies mijn mening op dit moment. Maar ben ook nog wel huiverig over de automatische ontsteking, kan ook weer kapot gaan. Denk dat ik toch voor een Classic 3 met een controller zou gaan ipv deze Konnected Joe. Maar goed komende weken / maanden wat reviews / filmpjes bekijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hein
Zelf zou ik ook voor een KJ en aparte controller kiezen. electronica gaat kapot en als dat dan na 10 jaar of zo gebeurt, dan is nog maar de vraag of dit systeem Zomaar vervangen kan worden.
 
Ik ga ervan uit dat de BBQ langer meegaat dan de electronica. In ieder geval verouderd de electronica harder.
Daarbij is het ook lekker om "off grid" te kunnen gaan.

Ik zou dus ook kiezen voor een "analoge BBQ"
 
Tja,........leuk...............
Ik ga toch voor de fun van het betere handwerk. Kan ik het tenminste ook bij een stroomuitval....
 
Precies mijn mening op dit moment. Maar ben ook nog wel huiverig over de automatische ontsteking, kan ook weer kapot gaan. Denk dat ik toch voor een Classic 3 met een controller zou gaan ipv deze Konnected Joe. Maar goed komende weken / maanden wat reviews / filmpjes bekijken.
Als dat je budget is, zou ik ook eens kijken voor 2x de classic joe, bge of de Primo 🫣.
 
Heeft iemand hem inmiddels al :)? Ben wel benieuwd na het bericht uit de shoutbox van @BBKnoei
 
Het is een mooi apparaat maar ik denk zelf dat die niet veel verkoopt in NL. in kamado land Nederland zijn zo veel spelers op de markt A en B merken. dat wanneer je een kamado wilt kopen met ingebouwde controller /ontsteker de meeste bbq ers een optelsom gaan doen een kamado plus een losse controller. en dat kan al voor de helft van het geld bv een grill guru large. plus inkbird controller en talloze andere combinaties .
 
Het is een mooi apparaat maar ik denk zelf dat die niet veel verkoopt in NL. in kamado land Nederland zijn zo veel spelers op de markt A en B merken. dat wanneer je een kamado wilt kopen met ingebouwde controller /ontsteker de meeste bbq ers een optelsom gaan doen een kamado plus een losse controller. en dat kan al voor de helft van het geld bv een grill guru large. plus inkbird controller en talloze andere combinaties .
Vandaar dat ik vraag of iemand hem heeft ben wel benieuwd. Heb zelf geen interesse ik heb alle accesories al en heb een (k)ei van een kamado 💪

Je krijgt wel een A-merk bbq, welbekend innoverent merk, en alles is mooi weggewerkt in 1 bbq. Ik zie zo de voors en tegens van alles inbouw vandaar dat ik heel benieuwd ben hoe die werkelijk bevalt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er totaal geen interesse in maar het lijkt me wel lui barbecuen, ik verwacht ook dat dat gloeispiraal het ook niet lang goed blijft doen. Was gewoon nieuwsgierig of deze wel wordt gekocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan