Beef en Steak

Nieuwe bbknoeier hier :)

Dion.V

Tondelzoeker
Berichten
3
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb laatst een nieuwe kamado van the bastard gekocht omdat ik wat wil experimenteren met grote stukken vlees en omdat het me een leuke hobby lijkt.

Ik heb al best wat informatie op dit forum gezien wat me gaat helpen bij dit avontuur.
Bedankt daarvoor!

IMG_9705.JPEG
 
Welkom Dion!
 
Welkom Dion op het genootschap! Altijd fijn om een mede "bastard" te zien! Al een idee van je eerste "grote" stuk?
 
Welkom Dion op het genootschap! Altijd fijn om een mede "bastard" te zien! Al een idee van je eerste "grote" stuk?
Ik heb al twee spareribs gemaakt en pulled pork. Maar beide niet tevreden over.

De pulled pork was een beetje droog, deze had ik een avond van tevoren ingespoten i.pv. net voordat hij op de BBQ gaat, klein foutje dus.

De smaak van de spareribs was erg sterk, net te sterk. Ik weet alleen nog niet hoe dat komt.
Ik had deze spareribs gemaakt met ook de onderstaande rub en twee blokken hickory rookhout.

Misschien jullie een idee?
 
Welkom en veel plezier hier.
Ik heb laatst ook spareribs gemaakt met deze rub en vond deze ook iets te. Waarschijnlijk heb ik teveel rub gebruikt op de ribs.
Je kunt ook kijken of je qua rookhout iets milders neemt, zoals appel en/of kers.
 
Welkom en veel plezier met de nieuwe hobby!

Ik heb deze recepten van Jager en Boer gebruikt de eerste keer voor ribben en de smaak beviel goed. Niet te sterk en smaakvol.
 
Welkom bij het genootschap.
Altijd fun een maagdelijk witte kamado.
Dan begint er weer een nieuw avontuur
 
Welkom hier! Wat een mooie maar erg witte BBQ snel verder vies maken!
 
Welkom Dion! Oogverblindend, zo’n nieuwe kamado.
 
M.b.t. je pulled pork: kan me niet voorstellen dat te vroeg injecteren de oorzaak is.
Ik injecteer mijn pulled pork eigenlijk bijna nooit meer.
Zou even kijken of je niet te laat inpakt etc.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan