Beef en Steak

nieuw op dit forum, dus even voorstellen!

RedFox

Gerijpt
eventjes voorstellen....

Nadat ik de afgelopen jaren gewerkt heb met een Weber Genesis Silver B (gas BBQ), deze staat nu op marktplaats te koop :-), heb ik de knoop doorgehakt en op "latere" leeftijd (59 lentes jong en inmiddels 2 x opa) nu alsnog een Weber One Touch Premium 57cm aangeschaft.
En dan begint natuurlijk een zoektocht naar "wat kan ik er mee", "hoe bereid ik dit of dat", "wat is de beste keuze voor briketten en/of houtskool" en nog veel meer vragen!
Om op deze vragen in ieder geval meningen en ervaringen van andere gebruikers te weten te komen is het aanmelden op een forum een prima hulpmiddel, niet alleen als lezer, ook als actief lid.
En dat is dan ook de reden dat ik nu hier mijn eerste berichtje achterlaat.
Woonachtig in het Brabantse Drunen, niet ver verwijderd van de Efteling, geloof ik niet in BBQ sprookjes, maar hoop wel dat ik hier van de ervaren rotten wat mag opsteken om mijn Weber OTP 57 optimaal te kunnen gebruiken en te genieten....
Ik heb bij de aanschaf van de Weber OTP 57 alvast 2 zakken "standaard" Weber briketten gekocht, maar ga op basis van wat ik las over bijvoorbeeld Ecobrasa kokos briketten al komende week op de experimentele toer!
Al met al geldt: Je bent nooit te oud om te leren!!
Ik hoop dan ook veel plezier aan deze nieuwe hobby te beleven en ben dankbaar voor iedere tip/advies welke ik mag tegenkomen op dit forum.
groeten,
Geert

Geert, welkom bij het BBQ Genootschap.

Gefeliciteerd met je nieuwe barbecue.

De Weberbriketten zijn helaas niet de fijnste, maar je kan er wel degelijk goed mee barbecueen. Heb je er ook een starter bij gekocht?

Hoi Geert,

Leuke uitvoerige intro, dat zien we graag! Van harte welkom bij het Genootschap!

Je hebt een prima barbecue aangeschaft hoor waar je alle kanten mee op kunt. Als er iets niet duidelijk is vraag het vooral, buiten dat jij er iets van opsteekt, doen wij dat vaak ook nog. Wat de briketten betreft denk ik dat je snel overtuigd zult zijn van de kwaliteit van kokosbriketten als ecobrasa en dammers. En het belangrijkst advies hier is dat je vooral de foto's niet moet vergeten, we zien graag wat iedereen maakt ;)

hoi Geert,

Welkom op ons edele genootschap.
Je bent hier helemaal aan het goede adres denk ik, voel je welkom en thuis, kijk rustig rond en stel ook gerust je vragen.
Er is hier alleen op het forum al heel veel informatie te vinden en anders moet je er gewoon om vragen

Ha Geert, gezellig dat je er bent, en dat je jezelf zo uitgebreid voorstelt!  Ik zeg dan ook WELKOM bij de club! :)

Hoi Geert,

welkom hier. Ik ben net begonnen met lezen en vooral leren. Wanneer je vragen hebt, gewoon stellen en je krijgt veel tips van echte ervaren bbq-ers.
En echt, foto's worden erg gewaardeerd. Succes en veel plezier.
groetjes, Nanda

Wow!!
Wat een zeer warm en hartelijk welkom hier, ben aangenaam verrast daardoor!
Als dit tekenend is voor de spirit op dit forum dan staan me nog leuke momenten te wachten!
Ik zag dat onder andere Frits reageerde, ik ga er vanuit dat hij "de briketten-test-Frits" is.
Heb in de afgelopen dagen van 2009-2010 en 2011 veel van zijn testen gelezen en deze hebben me op het Ecobrasa spoor gezet.
Om die reden zal ik de 2 zakken Weber "longlasting" niet openen en naar de leverancier terug brengen. Ruil dat dan om tegen bijbetaling voor de een of andere accessoire.
Afgelopen weekend heb ik met de bijgeleverde starter 2 kg weber verslonden en op mijn Weber "bierkan" tool een kip bereid, ik probeerde foto toe te voegen maar lukte nu op mijn iMac even niet :-(
Ik heb al een lijstje met dingen die ik wil bijkopen, van gourmet rooster t/m iGrill thermometer, dus zal ik zeker nog meer van me laten horen/zien!
groet,
Geert

Foto's kun je niet op het forum zelf plaatsen, we hebben daarvoor gekozen omdat we dan geen superzwaar pakket bij onze host hoeven te nemen. Je kunt ze via een service als photobucket plaatsen. Een handleiding vind je hier: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=49.0

En ja, Frits is de enige echte briketten-test-Frits :D

@ noskos

okay dat is dan duidelijk i.v.m. foto's, dank voor uitleg...

Leo, ik ben in dat weekend vanaf zondag in Dubai (zondag is begin van de werkweek aldaar), dus deze keer niet van de partij.....maybe next time

haha wordt dan idd wat lastig, maar ik zou het ook wel weten hoor

Ik ben daar regelmatig voor mijn werk, dus de charme is er inmiddels wel vanaf in deze tijd van het jaar.
Gelukkig komt ook daar de "winter" en zakt de temperatuur naar een aangenaam niveau voor "blanken" ; Januari-Februari is perfect, nl 22-23 graden C!
Bushokjes (afgesloten) hebben zelfs airco!

Leuk, dat je hier komt buurten Geert.
Heel veel plezier op het forum.

Eneh....laat ons maar mooie plaatjes van je BBQ avonturen voorbij komen h?.
En leer jij ons maar eens hoe, en wat ze in Dubai BBQ'en  ;) (zal waarschijnlijk geen PP worden  :D )

Grtn
Mac

Welkom op het forum van het BBQ Genootschap.

Welkom opa,deze opa is ook op latere leeftijd begonnen en het bevalt uitstekend.

Hey Geert,

Welkom bij dit leuke genootschap ! Je gaat een plezante en leerrijke tijd tegemoet met je nieuwe BBQ.
Veel plezier !

Een warm welkom Geert ,
ennnuuhhh geeft niks hoor OPA , het barst er hier van volgens mij :D :D

omdat redfoxhunter53 (de volledige gebruikersnaam) een beetje een lange naam was heb ik deze voor het forum ingekort tot "redfox" .......al het andere blijft hetzelfde, postings blijven bestaan etc etc
groeten,
Geert

Terug
Bovenaan Onderaan