Beef en Steak

Nieuw, even voorstellen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Just_kitten_you
  • Startdatum Startdatum
J

Just_kitten_you

Gast
Hoi allemaal,

Mijn naam is Jaimy en kom uit Breda.
Na de verkoop van mijn gasbbq had ik besloten om voor een kegelbbq te gaan.
Mijn oog was gevallen op een outdoorchef 480c die ik in een bbq meubel kon verwerken.
Na het zien van wat fimpjes op youtube kreeg ik het idee om low & slow te proberen.
Begonnen met een varkenshaas van 1kg, en dat was goed gelukt. Het enige probleem dat ik had is om de temperatuur laag genoeg te krijgen. Maar dat komt nog wel, tips zijn altid welkom natuurlijk 😉

Hier nog een foto van het bbq meubel.

fSBc59D.jpg

Welkom Jaimy.
Veel plezier bij het genootschap!

Wat belangrijk is voor de temperatuur beheersing van een ketel bbq is de stand van de luchtschuiven i.v.m. toegevoerde zuurstof.
Bij m'n Weber gaat dat het beste met de bovenste schuif geheel open en de onderst nagenoeg dicht (klein spleetje open
soms).
Hij blijft dan netjes rond de 110 gr. C hangen, soms wat bij regelen met de bovenste schuif.
Het blijft een kwestie van uitproberen.

Succes!

Bedankt Hans, volgens mij had ik ze toen beide bijna dicht staan. En zat ik rond de 130, maar ben erachter dat mijn thermometer niet zo heel nauwkeurig is die erin zit. Dus leg ik 1 losse probe van mijn wegrill op het rooster en 1 in het vlees. Gr

Just_kitten_you zei:
Bedankt Hans, volgens mij had ik ze toen beide bijna dicht staan. En zat ik rond de 130, maar ben erachter dat mijn thermometer niet zo heel nauwkeurig is die erin zit. Dus leg ik 1 losse probe van mijn wegrill op het rooster en 1 in het vlees. Gr

Zo heb je  i.d.d. een betere controle.

Welkom!

Welkom!

Welkom hier :)

Terug
Bovenaan Onderaan