N
Niek
Gast
Ze wilden mijn NK-BBQ gerecht (kip) hebben met kerst. Nu was het NK gerecht nogal zomers met aspergers, tuinbonen, tomaat en de kruiding. Dus maar een variant bedenken. Het leek me wel leuk om het met kalkoen te maken. Christmas turkey met een twist.
Kalkoen zonder jasje.
De vleugels, de filets, wat beenderen, de huid en het dij/poten vlees.
Gehakt gedraaid van de dij/poten vlees en wat pancetta. Het gehakt gemengd met appelstroop/port/balsamico, gefruite ui en knoflook, chipotle, kaneel, nootmuskaat, zout en peper.
De zelf gemaakte pancetta:
De filets vullen met het gehakt.
En de huid er weer omheen wikkelen en vastzetten met een prikkertje.
Als voorgerecht had ik wat bedacht met verschillende hapjes uit de zee. Gegrilde oesters, koud gerookte zalm en in roomboter gepocheerde garnalen. Voor de niet-vis-eter had ik de vleugels van de kalkoen en wat extra drumsticks.
De wings en drumsticks op de OTS47 met was rookhout.
Ondertussen de gevulde kalkoen filets grillen op de BGE.
Het voorgerecht met een gegrilde oester met vinagrette, crostini met roomboter en koud gerookte zalm en in roomboter gepocheerde garnalen(indoor-pit).
Voorgerecht(je) voor de niet-vis-eter.
Daarna de kalkoen indirect op de BGE gelegd samen met wat rookhout. 2 keer ingesmeerd met een sausje van appelstrook, port en balsamico.
Geroosterde wintergroenten (pastinaak, aardappel, wortel en rodebiet) uit de *v*n.
De kalkoen was na een dik uur klaar om te serveren.
Het opgemaakte bordje.
Mijn moeder had voor de toetjes gezorgd.
Kitscherig opgemaakte Russische-bergen (familie klassieker).
En extra donkere chocolade mousse.
Onder het genot van een goed Belgisch biertje (Blonde Brugse Zot) was het erg lekker eten!
Morgen dag 2
Kalkoen zonder jasje.

De vleugels, de filets, wat beenderen, de huid en het dij/poten vlees.

Gehakt gedraaid van de dij/poten vlees en wat pancetta. Het gehakt gemengd met appelstroop/port/balsamico, gefruite ui en knoflook, chipotle, kaneel, nootmuskaat, zout en peper.
De zelf gemaakte pancetta:

De filets vullen met het gehakt.

En de huid er weer omheen wikkelen en vastzetten met een prikkertje.

Als voorgerecht had ik wat bedacht met verschillende hapjes uit de zee. Gegrilde oesters, koud gerookte zalm en in roomboter gepocheerde garnalen. Voor de niet-vis-eter had ik de vleugels van de kalkoen en wat extra drumsticks.
De wings en drumsticks op de OTS47 met was rookhout.

Ondertussen de gevulde kalkoen filets grillen op de BGE.

Het voorgerecht met een gegrilde oester met vinagrette, crostini met roomboter en koud gerookte zalm en in roomboter gepocheerde garnalen(indoor-pit).

Voorgerecht(je) voor de niet-vis-eter.

Daarna de kalkoen indirect op de BGE gelegd samen met wat rookhout. 2 keer ingesmeerd met een sausje van appelstrook, port en balsamico.

Geroosterde wintergroenten (pastinaak, aardappel, wortel en rodebiet) uit de *v*n.

De kalkoen was na een dik uur klaar om te serveren.

Het opgemaakte bordje.

Mijn moeder had voor de toetjes gezorgd.
Kitscherig opgemaakte Russische-bergen (familie klassieker).

En extra donkere chocolade mousse.

Onder het genot van een goed Belgisch biertje (Blonde Brugse Zot) was het erg lekker eten!
Morgen dag 2