BasBQ
Beef en Steak

N00B met Heatermeter op WSM 47 Pulled Pork

 
 
 

Hannibal

Kooltjesharker
Berichten
168
Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een heatermeter uit de tweede run van Nosmo. Netwerkinstellingen zijn ingesteld en ik ga morgen eindelijk eens een run doen met dit nieuwe speeltje. Het verbaasd mij echter hoe weinig ik kan vinden binnen de genootschap hoe je hiermee met omgaan. Ik vind hier en daar wel wat zaken, maar het is net (in tegenstelling tot andere topics) alsof iedereen het een beetje geheim wil houden.

Ik ben een leek op heatermeter gebied en wil morgen graag een pulled pork maken. Kan iemand mij nu eens exact dmv bijvoorbeeld een screenshot vertellen wat ik nu precies moet instellen. Het enige dat ik nu gedaan heb is probe 0 en probe 1 erin gestoken. Voor zover ik begrepen heb ga ik probe 0 gebruiken voor de dome temp en ga ik probe 1 in het vlees steken. Ik heb voor deze 2 probes de default maverick ET-72/73 ingesteld.

en nu?
wat nog?
wat is gangbaar?

Als er mensen bij zijn die liever niet hun settings willen posten, kunnen mij uiteraard ook een private bericht sturen. Ik ben geen wedstrijd deelnemer, dus je hoeft niet bang te zijn......:)

Ik heb nog niks in het vlees gestoken alleen maar 2 probes in het device gestoken om te kijken naar de interface. Maar als ik op home klik, dan zie ik vrij weinig. Tevens dus mijn config meegestuurd.

Overigens vind ik het ook vreemd dat probe 3 120 graden aangeeft terwijl er niks in is gestoken?!

Alle hulp is welkom, maar dan wel specifiek voor de WSM 47.

Screenshot%2B2014-08-12%2B20h%2B14m%2B37s.png


Screenshot%2B2014-08-12%2B20h%2B14m%2B58s.png
 
Hoi Richard,

Via de zoekfunctie kun je dit draadje vinden:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/controllers/heatermeter-handleiding-schaduw-topic/msg117051/#msg117051

Waarschijnlijk kom je hier een heel eind mee.
(ik ga er ook weer naar zitten staren want mij HM wil sinds vanavond niet via de Wi-Fi aanmelden, eens kijken of ik de oplossing kan vinden zonder Nosmo meteen weer lastig te vallen :blush: )

Probe 3 is trouwens standaard ingesteld als interne temperatuurmeter voor de HM, daarom heeft hij ook een andere instelling als de andere probes. (interne temperatuur = Vishay 10k instelling)
 
Kijk, dit begrijp ik al niet...

Wat is nu het verschil tussen probe 0 (die dacht ik boven de fan aansluiting zit) en probe 3 (interne temp voor de HM??).

Volgens de handleiding staat dat ik het volgende moet instellen, maar in andere posts zie ik een tegenstrijdigheid om iets anders...

WSM 47 (?C)      Bias :10 , P: 1.9 , I: 0.0075 , D: 10

graag bevestiging dat ik dit moet instellen.

Zullen we ruilen ReneR? Zorg ik dat het netwerktechnisch weer werkt en jij regelt mij die gekke waardes!

:)

 
OK, volgens mij gaat het goed...de fan werkt ook lekker soepel en zit gemiddeld rond de 20% te blazen. Ik weet dus niet of dit goed is. Wel heb ik een vraag over de grafiek.

wat is nu in 1 keer die oranje balk en welke info geeft deze?

Screenshot%2B2014-08-13%2B11h%2B28m%2B23s.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan