Beef en Steak

My first KIS chicken

• Onderwerp starter Onderwerp starter abreukel
  • Startdatum Startdatum
A

abreukel

Gast
Morgen wil ik als eerste experiment eens twee kippetjes van ong een kleine kilo mooi gaar maken op de Q. Niet al te complicated. Vnl met rozemarijn en thijm en wat kruiden mix die ik afgelopen winter bij de Tesco in de UK had gekocht. Wat stellen jullie voor kolen aan beide zijden van de ketel met een lekbak in het midden,of tweezone gebied met kolen aan 1 kant vd ketel. Tips qua hoeveelheid kolen die ik nodig ben zijn welkom.Wilde na afloop ook nog ff ananas op de gril gooien (lekker carameliseren met bruine suiker...?)

Ik weet niet precies wat je met een KIS chicken bedoeld. Maar als je ze niet op een bierblik zet zou ik de Briketten aan 1 kant doen, dan heb je net even meer ruimte.

Richard +1
Al doe ik zelf m'n kip van de Q tegenwoordig alleen nog maar gevlinderd. Dat vind ik toch lekkerder.

abreukel zei:
Bidle zei:
Ben ook wel benieuwd wat een KIS kip is!
Keep it Simple:)

Dus geen bcc (nog niet).Lekker kippetje op de q

Had al een vermoeden, maar dan zou het eigenlijk KISS moeten zijn; vanuit de NAVY.

A3aan84 zei:
Richard +1
Al doe ik zelf m'n kip van de Q tegenwoordig alleen nog maar gevlinderd. Dat vind ik toch lekkerder.

Nog nooit gedaan, wellicht ook een keer proberen. Tot nu toe vind ik kip aan het spit het lekkerst.

En het is KISS, Keep It Simple, Stupid! ;)

Vlinderen, Beercan, allemaal lekker. Kooltjes aan ??n kant of aan beide kanten is een persoonlijke voorkeur, ik doe het altijd aan ??n kant.

De halve kippen waren hier vandaag in de aanbieding. Heb ze maar opgehangen met SZeged Chicken rub.

Foto-T44BAZTN-D.jpg

Hoe waren de jouwe?

En weer on topic graag, niet stiekem iemands anders draadje kapen A3aan ;)

Oops! Sorry

Het blijven lekkere meiden, alhoewel zijn het geen haantjes eigelijk?
die meiden leggen eieren...

Terug
Bovenaan Onderaan