BasBQ
Beef en Steak

My first brisket!

 
 
 

Jacksoncreil

Sprokkelaar
Berichten
44
Toch maar eens een poging wagen om toe te treden tot de grote drie middels my first brisket :D :D
Bij B en S een mooie brisket besteld van ca 2,5 kg.
imagejpg1_zps48454131.jpg

Voor de bereiding heb ik het recept van Noskos gevolgd....
http://www.bbq-nl.com/2012/02/brisket.html
imagejpg2_zpsd2a5ad66.jpg

Gisterochtend om 8 uur begonnen in de hoop dat we smiddags rond een uur of 6 aan tafel kunnen..
imagejpg3_zpscf465603.jpg

De start:
imagejpg4_zps5ce991e7.jpg

Ook maak ik hier gelijk ff gebruik van het moment om mijn nieuwe tafel te showen!! (http://www.concrete-jungle.nl/)
imagejpg5_zps1b70aade.jpg

De temperatuur liep best snel op tot ca 65 graden, vanaf daar duurde het vrij lang tot de 71 graden werd aangetikt (ca 13 uur smiddags)
imagejpg1_zps193270d7.jpg

imagejpg9_zpsa28a3382.jpg

En weer door...
imagejpg7_zps83f55b5d.jpg

Stand van zaken halverwege de middag:
imagejpg1_zpse4f0881a.jpg

Even tegen 5 uur was het dan zover:
imagejpg8_zps8b43e654.jpg

Nog een uurtje rusten in de folie en dan kunnen we om 6 uur aan tafel B-)
imagejpg10_zps726b12bd.jpg

imagejpg11_zps9441f140.jpg

imagejpg12_zpsc0c3c7f2.jpg


En wat vonden we ervan?? Op zich lekker maar niet heel bijzonder. Leuk om een keer geprobeerd te hebben maar ik denk niet dat ik het vaker ga maken.
Thanks for watching ;)



 
Gefeliciteerd met je sticker!
Ziet er wel perfect uit.
 
Mooie reportage, brisket is ook bij mij geen favoriet, welkom bij de grote drie.
 
Wat vonden jullie er niet bijzonder aan? Ik wil eerdaags ook brisket gaan maken, maar hoor en lees hier van veel mensen dat het eigenlijk niet zo bijzonder is.
Twijfel nu enigszins of ik het wel moet gaan maken.
 
Lowietje72 zei:
Wat vonden jullie er niet bijzonder aan? Ik wil eerdaags ook brisket gaan maken, maar hoor en lees hier van veel mensen dat het eigenlijk niet zo bijzonder is.
Twijfel nu enigszins of ik het wel moet gaan maken.
Smaken verschillen! Probeer het gewoon zou ik zeggen. Ben benieuwd naar jou ervaring!
 
Van harte met je koetje  B-)

Brisket is een ontzettend moeilijk stukje vlees om goed te kunnen krijgen, en tevens is de kwaliteit van het vlees ook voor een groot deel bepalend.
Ik heb 1 keer een brisket mogen proeven van Jeff Campbell, en moet zeggen, dat dit de beste brisket is die ik ooit heb geproefd, en waarschijnlijk nooit meer zal proeven  :(
Deze was van een Waygu rund, en voor ons waarschijnlijk niet te betalen.
Tijdens onze laatste wedstrijd op de Tony Stone hebben wij Waygu gebruikt, maar ook deze kwam niet in de buurt van die van Jeff.

Ik vind persoonlijk de burned ends het lekkerste van de hele brisket, en zou waarschijnlijk mijn volgende brisket opsnijden, en hier burned ends van maken.
Ik heb het idee dat je deze niet hebt gemaakt.........jammer.

Aan de andere kant, als je een L&S barbecuer in hart en nieren bent, moet je deze een x gemaakt hebben toch  :)

Mac
 
Brisket leidt vaak tot gemengde reacties. Op zich vind ik de smaak wel ok, maar voor de hoeveelheid werk en geld kan ik ook wel wat lekkerders verzinnen.
Burnt ends zijn wel erg lekker, dus wat Marcel hierboven oppert (hele ding opsnijden voor burnt ends) lijkt me geeneens zo'n stom idee.
 
Het ziet er erg lekker uit, maar als ik het zo lees dan vraag ik me af of ik een koe sticker wil. Een sticker is tof, maar ik wil ook iets lekkers eten. Of in ieder geval niet iets dat tegen valt.
Maar feli met de koe sticker!
 
Het is dat het voor de wedstrijden moet maar anders zou ik het nooit maken hoor.
 
Hij ziet er geweldig uit..., ik zou hem ook eens willen proberen....

Alleen jammer van dat paardeblaaswater....  :-O


;)
 
noskos zei:
Het is dat het voor de wedstrijden moet maar anders zou ik het nooit maken hoor.

Noskos +1. Heb er zelf al drie rechtstreeks in de kliko gedonderd. Sinds Hasselt lukt het redelijk en hopelijk wordt van het weekend de beste ooit
 
Terug
Bovenaan Onderaan