Beef en Steak

MostEssential instant thermometer

Rick07

Tondelzoeker
Zijn er mensen die al gebruik maken van een Mostessential thermometer?
Heb ze bij een paar reviews (onder andere bij NasQ) voorbij zien komen en lijken eigenlijk best wel goed.
Volgens opgave instant read binnen 1 seconden, dat zal wel niet maar als het binnen 3 seconden is ben ik tevreden.

Aangezien mijn ouwe trouwe Inkbird wat kuren begint te krijgen opzoek naar iets nieuws. Voor de low en slow sessies heb ik een grilleye dus opzoek naar een nieuwe instant thermometer.
De Thermapen one lijkt wel de meest populaire en beste keuze. Maar vind hem behoorlijk prijzig, inkbird onder andere is stevig goedkoper. En de Mostessential dus ook, kosten zijn ongeveer een kwart van een Thermapen. Had bijna een thermapen gekocht maar wil eigenlijk uit nieuwsgierigheid het gokje toch wagen. Wat mijn interesse ook gewekt heeft is dat hij te kalibreren is.
Dus zojuist een Mostessential Limited besteld in het rood natuurlijk (KJ). De premium met extra bedrade probe vond ik geen meerwaarde aangezien ik een grilleye heb.

Zal hier in elk geval laten weten hoe hij bevalt.

1000132542.jpg

Ziet eruit als één van velen die dat zelfde ontwerp hebben. Dat hoeft niet erg te zijn verder maar als deze ook niet lang mee gaat dan had je al aardig op weg geweest om een thermapen in je bezit te hebben 😂

Soms doet het even pijn om iets te kopen maar daarna heb je er alleen maar plezier van. Een thermapen is zoiets. De oudere versies die ik heb gehad zijn allemaal nog in omloop en doen het nog steeds.

Ik sluit me aan bij Dennis.
Koop gewoon een Thermapen.
Soms zie je ze nog wel eens tweedehands, er stond er hier een te koop met citroenen erop en op marktplaats staat een oranje voor 45 euro.

Want dit is gewoon Chinees, en als je dan toch Chinees koopt, koop het dan ook in China zelf:

bijvoorbeeld hier voor €16,88:

Of hier voor €12,79:

Of hier voor €7,99:

Allemaal t zelfde..

Lijkt op dropshipping. Alle thermometers die ze daar aanbieden zijn voor een fractie van de prijs verkrijgbaar op Aliexpress.
Chinees hoeft niet altijd slecht te zijn, ik ben heel tevreden over Inkbird.
Maar je kan ze niet vergelijken met een Thermapen.

Voor kerst een Thermapen gekregen, nog nooit zó vaak een thermometer gebruikt.. De snelle aflezing en gebruiksvriendelijkheid zijn ongekend, de kwaliteit ook als ik uitga van de vele meningen die ik heb gelezen. Niet twijfelen: Thermapen One! En dan een vergelijkende testperiode :)

Terug
Bovenaan Onderaan