Beef en Steak

Mooie dwarsdoorsnede van een knorretje bij 135 jarig bestaan!

RedFox

Gerijpt
Ter gelegenheid van het 135 jarig bestaan van Slagerij-Traiteur Van Roessel in Waalwijk was er gisteren een open (mid)dag georganiseerd.
In de fraai ingerichte werkplaats was van a tot z het gehele proces te zien, van uitbenen tot en met de kant en klare producten zoals deze in hun winkel te koop zijn.
Leuk om te zien was ook een over de gehele lengte doorgesneden varken.
Prachtig te zien zijn daarbij o.a. de procureur (nek), de ribben en (links achterin) de varkenshaas.
Van de PP nog een 2e foto die wat meer close-up is.

pig_openrug.jpg

pp_op_zijn_plaats.jpg

Om te laten zien dat Waalwijk een unieke slagerij binnen haar grenzen heeft is hier ook nog een link naar een filmpje.......'t kost wat, maar dan krijg je ook wat  :)

Slagerij van Roessel - Slagerij van het Jaar 2010 - Waalwijk

Dat is een aardig winkeltje voor zo'n groot dorp..

dat ziet er zeker niet slecht uit, bedankt voor het delen Geert

Prima bedrijf!
Mega assortiment.

Pracht zaak maar ik snap het niet dat ik geen bericht heb gehad . :blush:

Mooie zaak, maar mijn vrouw en kinders waren gillend weggerend bij de aanblik van't varken. >:)

Mooie zaak, hebben ze dat varken nog versneden en / of opgegeten?

Wat leuk, ik had die foto's al ergens gezien B-)

Boel0037 zei:
Mooie zaak, hebben ze dat varken nog versneden en / of opgegeten?
Het halve varken lag in een koelcel waar de temperatuur net boven 0 C was, dus ook na deze middag zeker niet bedorven.
Toen ik het varken zag was het ca. 16:30u en en ik neem aan dat deze knor vandaag gewoon is "verwerkt". Open dag einde was om 17:00u, aan het einde van de rondleiding stond een drankje en een hapje.
Mooie wijnen en ook nog een BBQ demo van El-Hambre, pitmaster hier uit de regio en ook (niet-actief) lid van dit forum.
Er werd volop pulled pork, ham, kalfsribbetjes etc geserveerd.

Overigens hadden we ook "rondleiding" ook in de worstmakerij, de kruidenkamer, de pekelcel, de rokerij (met beuken), overige koelcellen en een warme en koude keuken.
Aanvullend nog een foto van de worstmakerij, speciaal voor jou Boel  :)

Ik herinner me nog dat die machine waar de medewerker aan staat die de worst in de darmen steekt een zgn. "clip-machine" is, als het ware de touwtjes die van de rol komen.

worst.jpg

elhambre.jpg

ReneR zei:
Wat leuk, ik had die foto's al ergens gezien B-)
Ja dat was op mijn "vleesboek"  :D

En hier nog een plaatje van de koelcel waar stukken van het MRIJ rund (roodbonte koe - Maas-Rijn-IJssel ras) hingen t.b.v. de prijsvraag: raad het totaal gewicht van deze 4 stukken.
Ik heb ter plaatse 438 kg ingevuld op het formulier, mogelijk wat aan de hoge kant, maar Bert kan dit vermoedelijk wel beoordelen.

Aan de rechterkant op de foto volgens mij de andere helft van het varken wat aan het begin van dit draadje te zien is.

anderehelftvanvarken.jpg

Vind het niet eenvoudig om van een foto het gewicht te bepalen. Je moet er omheen kunnen lopen en op een foto zie je geen diepte.
Maar als ik de spier opbouw zie en de breedte van de schouders is jouw gewicht zo gek nog niet.

Terug
Bovenaan Onderaan