Beef en Steak

Moederdag BBQ combi

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Moederdag, another Q-dag!
De WSM heb ik  rond het middaguur aangestoken en daarna op op mijn gemakje 4 slabben baby back ribbels vlgs 3-1,5-1 methode en wat MOINK balls gemaakt.
De ribbels vooraf in de Plowboys Yardbird Rub gezet en afgelakt met Blues Hog bbq saus.
De MOINK balls heb ik tijdens het laatste uur van de baby back ribs erbij op het rooster gelegd en afgelakt met SBR (regular).
Bedankt voor het kijken!

met zijn allen...
samenopdeQ_zpsf47836c6.jpg


gesneden ribbels
gesnedenkoek_zpscbeaae99.jpg


glimmende MOINK balls
ballrready_zps0722df9d.jpg
 
lekker hoor, jullie hebben een lekkere moederdag gehad  :)
 
de ribben strak int lak.
de ballen strak int spek.

ziet dr strak lekker uit man
 
Heerlijk zo'n Moederdag!
 
AV zei:
zal blijken in bed vanavond,als ze strak of relaxt dr in lig 8) oops

Het is moederdag ??? ??? ???
Je hebt het hier toch niet over je moeder, maar over je vrouw hoop ik ::)

Je gerechten zien er in ieder geval goed uit.
En over je spareribs wil ik geen verkeerd woord horen >:(
 
Bert zei:
AV zei:
zal blijken in bed vanavond,als ze strak of relaxt dr in lig 8) oops

Het is moederdag ??? ??? ???
Je hebt het hier toch niet over je moeder, maar over je vrouw hoop ik ::)

Voor de goede orde Bert: dat citaat waren niet mijn woorden, maar van een ander Genootschapslid  (AV) >:(

Verder kan ik je bevestigen dat de kwaliteit van de ribbels hier constant is, dus ook vandaag had "moeder de vrouw" (maar ook al oma) het weer prima naar haar zin!
Greetz van Opa RedFox  ;)

 
RedFox zei:
Voor de goede orde Bert: dat citaat waren niet mijn woorden, maar van een ander Genootschapslid  (AV) >:(

Verder kan ik je bevestigen dat de kwaliteit van de ribbels hier constant is, dus ook vandaag had "moeder de vrouw" (maar ook al oma) het weer prima naar haar zin!
Greetz van Opa RedFox  ;)

::) Sorry te snel gelezen. Ik dacht dat jij dat zei :(
 
no problem  ;)
 
RedFox zei:
een ander Genootschapslid  (AV) >:(

sorry Red fox.


opampa zei:
, wat je ogen zien maken je handen ,
en wat acuut in mn kop opkomt  schrijf ik.( niet tacties altijd)
zou t wel kunnen terugdraaien , maar t staat dr eenmaal en bedoeld als gein.

nu misschien  >:( maar morgen misschien wel  ;D opa
 
Dat is vast een fijne moederdag geweest Geert! Het ziet er heerlijk uit.
 
Die Ribs van de WSM bevallen je erg goed zie ik, want ze komen lekker veel voorbij  ;)
 
Dat ziet er erg lekker uit,benieuwd wat er op vaderdag op het menu staat?! ::) (waar haal jij zulke dikke ribben?)
 
Dat ziet er mooi uit Geert, zou moeders en de rest goed van genoten hebben. Waarom 3-1,5-1, maakt dat half uur een verschil uit bij het inpakken?
 
Roland78 zei:
Dat ziet er erg lekker uit,benieuwd wat er op vaderdag op het menu staat?! ::) (waar haal jij zulke dikke ribben?)

Dit waren baby back ribs uit de bekende blauwe Makro doos; de dikte verschilt nog al eens onderling. Net zoals Mike (Boldeagle) kijk ik ook op het label en zoek de zwaarste dozen eruit.
Niet dat dat garantie geeft overigens.... ;)
 
maussie1982 zei:
Waarom 3-1,5-1, maakt dat half uur een verschil uit bij het inpakken?

Ik houd 1,5u aan als maximum omdat ik ze niet al te gaar wil hebben zodat ze van het bot afvallen bij de eerste beet of zelfs al tijdens snijden.
Een beetje stevigheid ervaar ik als prettig. Tevens kijk ik ook naar de dikte van de ribs. Beetje "Fingerspitzengef?hl" dus  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan