kamphuisbert
Kooltjesharker
Zo nu en dan probeer ik zelf brood te bakken, tot nu toe elke keer zonder al te veel succes. Vandaag heb ik geprobeerd de brioche broodjes uit het Burgers & Bites boek van Jord Althuizen proberen te maken. Net als alle voorgaande keren met andere brood recepten was het resultaat een te compact broodje. Absoluut niet lekkerder dan van de supermarkt en helemaal niet dan van de bakker.
Ik volg elke keer exact de recepten, maar heb het idee dat het deeg elke keer amper rijst, wat zorgt dat het niet luchtig wordt. Hebben jullie ideeën of tips om het de volgende keer beter te doen? Is kamertemperatuur echt kamertemperatuur of eigenlijk een paar graden warmer, of is mogelijk kwaliteit van gist een dingetje?
Ik volg elke keer exact de recepten, maar heb het idee dat het deeg elke keer amper rijst, wat zorgt dat het niet luchtig wordt. Hebben jullie ideeën of tips om het de volgende keer beter te doen? Is kamertemperatuur echt kamertemperatuur of eigenlijk een paar graden warmer, of is mogelijk kwaliteit van gist een dingetje?