Beef en Steak

mislukt spek met worcestersaus

Mike van Heel

Sprokkelaar
Gisteren 2 stukken (biologisch normaal heerlijk) spek in de marinade gezet.
De marinade bestond uit worcestersaus, bruine suiker, peper, zout, knoflook en uit poeder.

vandaag low en slow op het ei met in het begin wat rook. Ook direct wat ribben gemaakt.

De ribben waren lekker al waren ze te gaar, wel heerlijk sappig.

Het spek was niet te eten! Echt een vieze zurige smaak van de worcestersaus. beide stukken weg kunne gooien.

Nu zie ik regelmatig marinades met vergelijkbaar verhoudingen en worcestersaus, hebben jullie ervaring hiermee en herkennen jullie deze smaak?
Voor mij dus geen herhaling hiervan.  :( :(

Ik gebruik pikante soja saus.

Ceriel zei:
Welke verhoudingen? Worchestersauce is al snel overheersend...

ik ben niet zo van het het exacte, maar was niet zo veel, ik had bedenk ik me na de reacties al een deel ketjap gebruikt. ik denk dat ik ongeveer 1 eetlepel worcestersaus heb gebruikt voor 1 kilo spek.

Mike van Heel zei:
ik ben niet zo van het het exacte,

ik denk dat ik ongeveer

daar zit t m in..zo kun je nooit achterhalen wat er fout ging.
en net zo belangrijker wat t vlees juist nog lekkerder maakte.

ik had in begin ook die eigenschap  en kleunde regelmatig mis en noteer sinds die blunders ieder recept en verandering in t boekje.

AV zei:
Mike van Heel zei:
ik ben niet zo van het het exacte,

ik denk dat ik ongeveer

daar zit t m in..zo kun je nooit achterhalen wat er fout ging.
en net zo belangrijker wat t vlees juist nog lekkerder maakte.

ik had in begin ook die eigenschap  en kleunde regelmatig mis en noteer sinds die blunders ieder recept en verandering in t boekje.

daar moet ik dan toch maar eens mee beginnen. met mij broden doe ik dat al. koken doe ik altijd uit de losse pols. blijkbaar zijn de natte marinades toch gevoeliger voor afwijkingen.
volgende keer lig een recept van deze site met goede ervaringen.  ;)

Terug
Bovenaan Onderaan