BasBQ
Beef en Steak

mini firestarter

 
 
 

maroc

Gemarineerd
Berichten
1.546
Ik kwam bij de action dit bakje voor allerlei keuken gereedschap tegen en aangezien ik nog op zoek was naar een firestarter om een kleine hoeveelheid kolen aan te steken dacht ik dat dit wel eens kon zijn waar ik naar op zoek was.
zoals je ziet past hij prima in de starter van de aldi en voor 2 euro kan dit geen miskoop zijn 8)

CAM00239_zps8960d416.jpg


CAM00240_zps009d9a0e.jpg
 
Voor die 2 eurie kan je zeker proberen, en als het goed werkt hoor ik het graag  ;D
 
Boldeagle zei:
Voor die 2 eurie kan je zeker proberen, en als het goed werkt hoor ik het graag  ;D

Ik zal je op de hoogte houden
 
Ga je hem in de grote gebruiken dan?
Want omdraaien zou lastig kunnen zijn zo zonder hengsels

( misschien een hengsel van een emmer misbruiken? )
 
ben ook wel benieuwd naar je ervaringen.
Kleine starter ben ik helemaal voor te vinden, ik gebruik zelf die van ecobrasa, maar weber heeft ze tegenwoordig ook.
voor ca 15 euro weet je alles  :)
 
Ik zou hem even met een ijzerdraadje of zo aan de onderkant vast zetten aan de grote starter, dan hoef je geen hete mini starter tussen je kolen vandaan te vissen als je hem leeg kiept.

 
Ik gebruik deze ook, ik heb er een handvat aangemaakt door middel van 2 draadstangen m8 en een stukje van de bezemsteel.

Mijn ervaring is wel dat je beter de gaten in de bodem iets moet op boren anders duurt het erg lang
 
SGx71 zei:
Ga je hem in de grote gebruiken dan?
Want omdraaien zou lastig kunnen zijn zo zonder hengsels

( misschien een hengsel van een emmer misbruiken? )
dat is wel een goeie, eerlijk gezegd niet aan gedacht maar ik denk dat het wel losloopt  ;)
 
nicodejong zei:
Ik gebruik deze ook, ik heb er een handvat aangemaakt door middel van 2 draadstangen m8 en een stukje van de bezemsteel.

Mijn ervaring is wel dat je beter de gaten in de bodem iets moet op boren anders duurt het erg lang
Daar dacht ik ook al aan :)
 
Baat het niet schaad het niet.
 
Je kan hem denk ik ook als schoorsteen gebruiken voor het roken!
 
Misschien mis ik iets. Waarom een ministarter? Je kan toch ook gewoon de grote minder vullen? Of weten jullie geen maat te houden? :)
 
Vuurvlieg zei:
Misschien mis ik iets. Waarom een ministarter? Je kan toch ook gewoon de grote minder vullen? Of weten jullie geen maat te houden? :)

Op ??n of andere manier kreeg ik de kolen dan niet fatsoenlijk aan.
 
In de weber starter gaat het ook niet zo fijn ( door de puntige bodem )
De 5? schoorstenen zijn beter, voor kleinere portie's briketten, maar toch te groot idd

Met zo'n inzet krijg je een betere schoorsteenwerking, ik ga me er ook zo een halen van de week
 
SGx71 zei:
In de weber starter gaat het ook niet zo fijn ( door de puntige bodem )
De 5? schoorstenen zijn beter, voor kleinere portie's briketten, maar toch te groot idd

Met zo'n inzet krijg je een betere schoorsteenwerking, ik ga me er ook zo een halen van de week

Wel goed schoon branden de eerste keer
 
Lijkt me niets, veiligheid voor alles. Als je de starter leeg wil gooien en het inzetstuk komt los gaan de briketten alle kanten op. Heb behalve de grote Weber een kleine van Ecobrasa die ideaal is voor kleine hoeveelheden briketten. Zo duur is die Ecobrasa niet ....
 
SGx71 zei:
In de weber starter gaat het ook niet zo fijn ( door de puntige bodem )
De 5? schoorstenen zijn beter, voor kleinere portie's briketten, maar toch te groot idd

Met zo'n inzet krijg je een betere schoorsteenwerking, ik ga me er ook zo een halen van de week

Ik zet mijn Weber starter op een oude stalen plaat van een vuurkorf. Ik gebruik 1 Weber aanmaakblokje wat ik op de stalen plaat aansteek en zet dan de starter erboven op. Of ik nu 5,10,15 of wel een volle starter gebruik. Het gaat altijd als een trein.
 
Ik heb er gewoon een handvat aan gemaakt niets geen risico op los komen in een grote starter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan