Beef en Steak

Million Dollar spaghetti

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rdj
  • Startdatum Startdatum

Rdj

Gerijpt
De vrouw wou graag million dollar spaghetti proberen, en ik had zin in iets van de Q . Dus bij deze spaghetti van de bbq .
Dit recept gevolgd en de Italiaanse worst vervangen voor een Spaanse chorizo.en nog een paprika toegevoegd.
Binnen de spaghetti al dente gekookt.
Buiten de Q met de dutch oven op gestookt naar 200 graden.
De oven schaal met de spaghetti en beetje saus met roomboter en dan de kaas saus er op .
IMG_2081.jpeg
IMG_2090.jpeg

Buiten vlees worst ui en paprika gebakken en de rest van de rode saus er in
IMG_2083.jpeg

Pan scheef in het rek zodat het vet eruit kan lopen en met papieren poetsrol op gevangen.
IMG_2089.jpeg

Dan de vleesmix in de schaal met daarop Parma kaas en geraspte mozzarella.
IMG_2091.jpeg
IMG_2092.jpeg

Het geheel afdekken met aluminiumfolie en op 200 graden 30 min op de Q en de laatste 15 minuten zonder folie.
IMG_2093.jpeg
IMG_2095.jpeg

Hij was goed gelukt,wel machtig .
vrouw vond hem lekker ik en de kids wat minder maar wij houden ook niet zo van spaghetti 😅.

NomNom ik hou wel van spaghetti!

Dit ziet er behoorlijk gevuld en ingepakt uit 😁 zou die voldoen voor de fotowedstrijd?

• Haha
Waarderingen: Rdj
Mooi gerecht, prachtige foto

• Leuk
Dat lijkt me erg lekker, hier houden we wel van spaghetti.

Was deze niet veel te gaar geworden?

Eerst voorkoken en dan nog 45 min lijkt me te lang.

• Leuk
deze kende ik nog niet. Gaat op de lijst.

• Leuk
Dat lijkt me erg lekker, hier houden we wel van spaghetti.

Was deze niet veel te gaar geworden?

Nee totaal niet , daarom eerst niet geheel gaar koken. Denk dat de koude kaas saus (creme) het geheel goed afkoelt en alles er bovenop de spaghetti niet meer hard door kookt en op het eind goed is .

Laatst bewerkt:
Geweldig.
Lijkt me heel erg lekker

• Leuk
Die gaan we maar eens proberen. Ziet er lekker (en machtig) uit!
Thx!

• Leuk
Wat een heerlijke bak spaghetti Rdj😋
Kan me voorstellen dat die machtig is. Maar deze gaat wel op het lijstje om te maken 😀

• Leuk
Lekkere bak spaghetti heb je daar ,bedankt voor het delen .
Heb ook van die RVS bakken dus moet het ook proberen.

• Leuk
Dat ziet er wel heel erg lekker en meer dan goed gevuld uit, ik ben een grote fan van spaghetti dus ga dit zeker uitproberen (y)

• Leuk

Ik maak hier ook dikwijls een ovenschotel met pasta en prei en tomatensaus (combinatie klinkt raar maar is heerlijk, dacht ik ook toen ik dit ergens zag). Maar ik kook ook gewoon de pasta al dente (en mag zelfs wat verder dan al dente zijn) en alles erover, kaas erop en zo een 25-30 minuten de oven in op 200 graden, tot er een korstje is. Soms is dat wat langer, dus zou ik met geen zorgen over maken, maar dit is wel normaliter met penne. Ik gebruik hier wel altijd De Cecco pasta. Mijn nichtje is getrouwd met iemand van Italiaanse afkomst en daar gebruiken ze deze ook als ze de pasta zelf niet maken, of die van El Molisana is het dacht ik. Zolang het nog wat al dente is zal het wel goed zijn. Maar wat ik wel gemerkt hebt bij ovenschotels met pasta, dat het merk er wel iets toe kan doen, maar dat zal eerder liggen aan de samenstelling van de pasta. Zelfs iets "undercooked" zou geen probleem mogen zijn, maar als je echt undercooked gaat, dan gaat er wel wat vocht van de saus naar de pasta en kan het wat droger worden. Maar het is echt geen dunne lijn ofzo. Ik denk in al die tijd dat ik 1x een wat drogere ovenschotel met pasta had ofzo en dat is al jaren geleden, geen idee meer wat ik toen anders had gedaan. En wat kookvocht van de pasta aan de saus toevoegen helpt zeker een kopje zou genoeg moeten zijn, zeker geen starbucks megabeker ofzo.

Maar lasagne bladeren bijvoorbeeld, kook ik ook tot ze wat flexibel zijn, die kook ik wel niet al dente. Maar deze gaan we hier ook eens moeten proberen dus. Hier zijn het allemaal pasta fans: we eten normaliter 2x per week pasta, dus deze zal er zeker wel ingaan

Terug
Bovenaan Onderaan