BasBQ
Beef en Steak

Mijn Topper van Toen

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Mijn topper van toen zijn deze spiesjes van rundvlees, bacon, ui en paprika. Vroeger maakte ik deze met rosbief, ontbijtspek en gewone uien, tegenwoordig van gemarineerde (kogel)biefstuk, zelf gemaakte bacon en zoete uien. De paprika is onveranderd gebleven. ;)

De biefstuk wordt eerst in grote stukken gesneden en dan een paar uur gemarineerd met grof zout, peper, knoflook, oregano, basilicum, thijm en een beetje EVOO. Daarna alles een beetje leuk op een paar shashlik-pennen rijgen.
ToppervanToen-1.jpg


Dan knal je ze op een hete BBQ....
ToppervanToen-2.jpg


....totdat de biefstuk medium gaar is, en het spek en de uien een beetje bruin zijn. Vroeger lukte dit minder goed zodat het vlees vaak zo taai als een schoenzool was en de rest verbrand.
ToppervanToen-3.jpg


Daarna kun je ze zo van de hete shashlik-pen eten of alles van de pen op een bordje schuiven, dat eet wat makkelijker en je verbrand je wangen niet.
ToppervanToen-4.jpg

 
Ziet er zeer smakelijk uit!! :p
 
dat ziet er heerlijk uit Piet, bedankt voor het delen
 
Shaslick de nachtmerrie van iedere bbq party.
Man o man wat ik daar al niet tegen gekomen ben :(
Maar die van jou wil ik wel proberen. Die zien er goed uit.
 
Nosmo zei:

beginnen mn 2 lintwormen  toch acuut op te spelen nu.
pak wel ffn  een stuk dreuge metworst om ze te temmen.

maar die van toen gaan we toch eens maken( met de kennis van nu)
 
Ziet er heel lekker uit.
Ook mooie foto's.
 
Das er zeker eentje uit de oude doos maar deze shaslick lust ik wel denk ik!!
 
Niks mis mee zeg, die wil ik 8 september wel proeven  ;)
 
Dat is een z??r mooie productie Piet!
 
Waarom kopen bij de slager als je ze zelf vele malen lekkerder kunt maken?? Geweldig, net als de foto's by the way ;-)
 
waarom van toen? deze kun je nog steeds prima maken! water loopt in mijn mond!
 
Ik denk dat ik deze nog net zo vaak maak als vroeger, zeg 4 a 5 keer per jaar. Alleen was dat vroeger dus iedere keer dat ik de BBQ aan stak. Tegenwoordig BBQ ik iets vaker! ;)
 
maussie1982 zei:
Waarom kopen bij de slager als je ze zelf vele malen lekkerder kunt maken??

Is volgens mij bijna altijd het geval. Deze zien er in ieder geval heerlijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan