Beef en Steak

Mijn langste BBQ sessie ooit!

Freek

Kooltjesharker
Voor oud & nieuw zou ik - traditiegetrouw - weer wat hapjes maken.
Voor dit jaar ben ik voor pork belly burnt ends, pulled pork loempia's en pulled pork bitterballen gegaan en heb ik grotendeels recepten op de website https://www.bbq-nl.com/ van @noskos aangehouden.

Zondagavond rond 22.30u de BBQ aangestoken om eerst de pulled pork overnight te bereiden. Toen deze maandag ochtend klaar was gelijk de pork belly burnt ends er achteraan op de BBQ gedaan. Maandag avond 18u was het vlees in basis klaar en konden de schuiven van de BBQ weer dicht, mooie sessie dus.

Het maken van de loempia's en bitterballen was goed te doen, maar vooral de bitterballen was wel wat meer werk als ik gedacht had.

Gisteren avond de hapjes geserveerd, zelf vond ik de pork belly burnt ends wel iets te hard, dus die hadden er achteraf misschien wat minder lang op gehoeven, maar alles viel goed in de smaak, vooral de bitterballen dus die zijn ondanks dat het veel werk is zeker voor herhaling vatbaar.

Hieronder nog wat foto's van de gehele sessie en het eindresultaat.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.JPG

9.JPG

10.jpg

11.jpg

12.JPG

13.JPG

14.JPG

Tsjonge, jonge, allemaal aan 1 stuk door, dat is een flinke sessie.
Ziet er lekker uit!

Dat ziet er goed uit.

Mooie hapjes.

Goed bezig geweest!! Los van een lange sessie ben je ook het echte handwerk niet uit de weg gegaan!!

M.b.t. de burned ends: het spek waarmee je begint heeft heel veel invloed.
Als je vrij mager spek hebt worden ze vrij hard / stevig als je zomaar de tijden aanhoudt.
Afhankelijk van waar je van houdt mogelijk zelfs te hard. (heb ik zelf ervaren......:rolleyes:)
Heel vet spek aan de andere kant heeft daar minder snel last van maar vindt lang niet iedereen lekker.

Fase 1 en 3 mee uitkijken wat de tijden betreft of wat ik hier ook mensen zie doen het spek aan één stuk garen en daarna blokjes en burned ends maken.

zo zeg! Dat had ik ook graag willen proberen

Man, dat lijkt haast wel op werken!

Prachtige plaatjes van hele mooie produkten zo bij elkaar!

Zo Freek!
Das nog eens loon na werken.
maar vooral de bitterballen was wel wat meer werk als ik gedacht had.
Ze zien er wel verrekte lekker uit Freek😋
Het kost wat tijd om ze te maken maar dan heb je ook wat lekkers 😀

Goed bezig geweest!! Los van een lange sessie ben je ook het echte handwerk niet uit de weg gegaan!!

M.b.t. de burned ends: het spek waarmee je begint heeft heel veel invloed.
Als je vrij mager spek hebt worden ze vrij hard / stevig als je zomaar de tijden aanhoudt.
Afhankelijk van waar je van houdt mogelijk zelfs te hard. (heb ik zelf ervaren......:rolleyes:)
Heel vet spek aan de andere kant heeft daar minder snel last van maar vindt lang niet iedereen lekker.

Fase 1 en 3 mee uitkijken wat de tijden betreft of wat ik hier ook mensen zie doen het spek aan één stuk garen en daarna blokjes en burned ends maken.
Aan een stuk zou misschien wel makkelijker zijn inderdaad, maar heb ze eens een keer eerder gemaakt op deze manier en toen waren ze malser.

Terug
Bovenaan Onderaan