Beef en Steak

Mijn first Pulled Pork

• Onderwerp starter Onderwerp starter ArjanC
  • Startdatum Startdatum
A

ArjanC

Gast
Het is zover :) ondertussen ligt hij erop!
Vorige week weer eens een bierkipje gemaakt

Foto-XDL3MRWV.jpg

Foto-ZPJI7V7D.jpg

en dat beviel eigenlijk wel enorm.. bij toeval langs een slager gelopen en een 1,8kg procureur gekocht (4,90 per kilo!...) en een kilo spare ribs.. omdat-het-kan ;-)
Op dit forum een draadje geopend omdat wij liever zonder suiker eten en het was goed mogelijk om de suiker uit de basis rub te laten. zo gedaan en vanochtend de procureur uit de koelkast gehaald om hem in te vrijven..

Foto-ZCGX8B8L.jpg

Foto-64QPEJRC.jpg

Foto-A38ROSA8.jpg

wat mij wel verbaasde is dat het bot (wat er dus nog bij zat?) er meteen af viel, die heb ik er maar uit gelaten..

om 23:30 de bbq klaargemaakt om om 00:05 de procureur erop te leggen.

Foto-WVDEW4UJ.jpg

Foto-UAWWYB4Z.jpg

Foto-6Y3IKM4B.jpg

De dome meter gaf toen 160C aan (bovenmeter geen meter op vlees hoogte).
Na 30 minuten was de temp gestegen naar 180 dus de shuiven moesten nog wat dichter...
als ik het goed heb zou de procureur er ongeveer 14-16 uur op moeten liggen, dat is mooi want daarna kunnen de spareribs en hamburgers voor de kids erop :)

Suc6 Arjan met deze sessie.
De temperatuur van je Q is met 160-180C voor procureur wel erg hoog.
Ideaal zou het zijn als je rond de 120C zou kunnen werken en dan via de inpak methode zoals ook in het wedstrijd recept van Noskos beschreven op zo'n 8 uurtjes duur van de sessie uitkomen.
Zo heb ik het ook gedaan.
Hoe dan ook, ik hoop dat je de PP tot een goed einde gaat brengen!  ;)

succes Arjan, ik ga dit draardje wel een beetje volgen zover als dat gaat

Bedankt! Was een uur geleden nog een uitdaging.. Toen ik om half zeven bij de bbq kwam was de dome temp bijna 20 graden! Alle eccobrassa's waren weg! Dit terwijl er bijna 20 in lagen.. :(

snel nieuwe aangemaakt en de schuiven nog dichter gezet.
hij staat nu bijna 45 minuten op 120  graden, hopen dat het nu beter gaat :-)

het was de bedoeling om rond 14:00 klaar te zijn met inpakken erbij, dit zal nu wat later worden..

ArjanC zei:
Alle eccobrassa's waren weg! Dit terwijl er bijna 20 in lagen.. :(

Beetje weinig ecobrasa's waren het dan toch wel Arjan  :)
Ten minste als dat al je briketjes waren en niet alleen degene op de koude briketjes om vlgs minion methode de Q te stoken...

RedFox zei:
Beetje weinig ecobrasa's waren het dan toch wel Arjan  :)
Ten minste als dat al je briketjes waren en niet alleen degene op de koude briketjes om vlgs minion methode de Q te stoken...

Darn... daar was ik al bang voor, even nagetelt en er lagen er 24 in, 12 in de starter en 12 'koude' in de bbq..
Net nog even bijgevult want ze waren weer op.. hij staat nu netjes op 120 graden en de PP is 73 graden.. wat gaat dat ineens snel!

het is nu 11:00, dome temp gezakt naar 100 graden en de PP is 86 Graden.
Weer wat briquettes bij gegooit, na een paar minuten weer op 120 graden..

Ik zie hier een leermomentje voorbij komen  :D (heb er zelf ook een aantal achter de rug  ::)  ) Is het nog goed gekomen met je PP ?

ik ben ook wel heel erg nieuwsgierig, hij zal nu toch wel klaar zijn neem ik aan  :)

Het was zeker een leermomentje :)

Met de pulled pork is het helemaal goed gekomen! om 13:00 had hij de mooie temperatuur behaald van 89 graden en heb ik hem eraf gehaald.
Kwam goed uit want we moesten toch even weg ;)
om 14.30 met twee vorkjes het malse vlees uit elkaar getrokken..

Foto-J3CTTX47.jpg

Foto-JGT47XV7.jpg

Foto-L7O8QG4V.jpg

Wat komt er trouwens veel vlees van zo'n stukje?

Foto-Z84CPGLN.jpg

Het vlees was super mals! volgende keer mag het wat pittiger van mn vrouw ;-)

Daarna was het de beurt aan de spareribs. deze zijn jammer genoeg niet zo goed gelukt, ze waren erg droog en nog taai.. veels te kort op de BBQ denk ik..

Foto-HZLDBMLF.jpg

Als laatste de rest van het eten erbij (we kregen eters).. Paprika's, uien, Tomaten, Aardappels (soja, mosterd, honing) en runderburgers.

Foto-TRTSWV63.jpg

De OTP57 lekker vol gegooit :)

PulledPork is echt voor herhaling vatbaar! en de spareribs moeten we gewoon wat meer mee oefenen ;-)

Wonderen bestaan blijkbaar toch nog...... ;)

Ah, knorretje verdient hoor! Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd met je knorretje

Proficiat met je knorretje! Het was een weg met wat hindernissen, maar uiteindelijk kwam alles op zijn PPootjes!  ;)

Gefeliciteerd met je knor PP zag de lekker uit :D

Gefeliciteerd met je knorretje!!

Terug
Bovenaan Onderaan