BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste worst

Luuster

Vuurmaker
Berichten
79
Ik wilde even delen dat ik vandaag een extra onderdeeltje heb gekocht voor mijn mixer en presenteer trots mijn eerste zelfgemaakte worst.



Nu nog aan de smaak gaan werken.....
 
Thnx, maar ze smaken echt nergens naar.
Wel leuk om te maken overigens.
Zeer veel ruimte voor verbetering. Er zullen vast wel mooie recepten te vinden zijn.
 
Thnx, Ik ga ze nodig hebben.
Ik heb ook een pdf gevonden op het forum over allerhande worst.
Wordt leuk !
 
Als je vragen heb, gewoon stellen.
 
Vuur en rook heeft een mooi smakelijk receptje met venkelzaad en knoflook... die is top!
 
Ze zien er heel netjes uit hoor.

en voor recepten moet je gewoon een gil geven.
 
Mooie worstjes! Altijd voor het stoppen even een patty van het deeg bakken/grillen, je kunt dan nog wat aan de smaak doen.
Wat zout betreft, de meeste recepten van Vuur&Rook geven 20gr/kilo aan, dit vind ik echter te veel.
Gebruik nu voor verse worst 14gram. En wat Sander zegt, de combinatie van venkel en knoflook is zeker aan te raden!
 
Dat is het mooie van je eigen worst draaien, experimenteren, aanpassen en naar eigen smaak maken om buiten de eenheidsworst van de supermarkt te komen
 
Luuster zei:
Thnx, maar ze smaken echt nergens naar.
Wel leuk om te maken overigens.
Zeer veel ruimte voor verbetering. Er zullen vast wel mooie recepten te vinden zijn.

Welk recept heb je gebruikt?
Ga voor verse worst uit van 2 gram peper en en 16 a 20 gram zout per kilo worst. Met de rest van de smaakmakers kun je naar hartenlust experimenteren. Als je een recept voor de eerste keer maakt even een beetje van het worstdeeg proeven voordat je de worsten gaat stoppen. Mijn slager doet dit met rauw deeg, ik ben bang voor salmonella dus bak ik er een klein hamburgertje van.
 
Nosmo zei:
Luuster zei:
Thnx, maar ze smaken echt nergens naar.
Wel leuk om te maken overigens.
Zeer veel ruimte voor verbetering. Er zullen vast wel mooie recepten te vinden zijn.

Welk recept heb je gebruikt?
Ga voor verse worst uit van 2 gram peper en en 16 a 20 gram zout per kilo worst. Met de rest van de smaakmakers kun je naar hartenlust experimenteren. Als je een recept voor de eerste keer maakt even een beetje van het worstdeeg proeven voordat je de worsten gaat stoppen. Mijn slager doet dit met rauw deeg, ik ben bang voor salmonella dus bak ik er een klein hamburgertje van.

:blush:.... Gehakt van een goede slager en er wat gemarmerd varkensvlees door mijn vleesmolentje, knoflook (vers), zout, peper en paprikapoeder in niet herhaalbare hoeveelheden.
Echter, het is erg leuk om zelf worst te maken.. aanrader  aanrader !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan