BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste UDS

 

Hudding

Sprokkelaar
Berichten
36
Omdat ik m'n Smokey Joe veel te klein vind voor meer dan 2 personen, ben ik maar aan de bouw van een UDS begonnen.
Samen met m'n collega in Scherpenzeel een ton met kolenmand gekocht.



Mijn collega wist een adres waar je goedkoop een deksel kon laten maken met schoorsteen, dus dit ook maar laten doen.



Omdat ik het handvat wat erop zat niet mooi vond heb ik deze eraf geslepen en heb nieuwe beugels gemaakt.
Het scharnier aan de achterkant hetzelfde uiterlijk gegeven als het handvat.





Een handvat en een asopvangbak aan de kolenmand gemaakt





En een PID temperatuur controller gemaakt



Aan de zijkant een pijp gemaakt voor de luchttoevoer met ventilator en het rooster erin gemaakt
Hij is op dit moment klaar om gespoten te worden en gebruikt te worden natuurlijk.






Er komt aan het scharnier nog een gasveer zodat de deksel open blijft staan, wanneer je deze opendoet.
 
ziet er professioneel uit, dat heb je netjes voor elkaar
 
Ziet er erg netjes uit. Kan het vat wel de krachten aan die bij dat schanier vrij komt?
 
Ziet er erg strak uit!!
 
Hij is mooi!
 
Ep Woody zei:
Ziet er erg netjes uit. Kan het vat wel de krachten aan die bij dat schanier vrij komt?

Geen probleem met de krachten, de wanddikte van het vat is 0,8mm, het scharnier zit op een recht stuk van het vat, erboven en eronder zitten ribbels in het vat voor de stevigheid
 
Mooi ding. Je gaat echt all the way!
 
Gaaf ding man.
 
Bedankt iedereen voor de leuke reacties, de ram mount is ideaal om de PID controller aan de UDS te maken.
Ik wil nog wel eerst even de temperatuur van de buitenwand meten om te kijken of het rubber bolletje direct op de buitenwand gemonteerd kan worden, of dat er nog een stukje aluminium tussen moet als hitteschild
 
Holymoly, knap zeg!
 
De toevoer is 22mm, het lijkt weinig, maar wanneer de ventilator draait voel je de lucht door de schoorsteen blazen.
Het is een systeem wat al meer met succes wordt gebruikt, en ik heb het gewoon gekopie?rd  :blush:  B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan