Beef en Steak

Mijn eerste pulled pork

Razor08

Tondelzoeker
Net even voorgesteld maar heb natuurlijk ook meteen daad bij het woord gevoegd. Pulled pork maken op mijn webertje.
Eerst maar eens voorzichtig dus 1.2 kilo procureur moet zat zijn.
Noskos recept met kruiden genomen want tja eerst maar een temperatuur controle onder de knie krijgen.
Eerst maar eens injecteren en inrubben met kruiden. ff nachtje in de koelkast en dan is het eindelijk zover.
Fout nummer 1, teveel briketten. Ik had jullie ervaringen over briketten gelezen dus was een beetje nerveus of ik die grill 8 uur aan de gang kon houden. Weber half vol met briketten geladen en er 12 gloeiende bovenop (minion methode). Wat denk je, baf 225 graden🙈.
Alle schuiven maar dicht en 1 uur later later eindelijk rond de 120 graden.
Ik had ook gelezen dat de luchtgaten in het deksel volledig open moeten staan. Maar dat gaf niet het gewenste regelresutaat.
Uiteindelijk uitgevonden dat luchtgaten in deksel op half en onderin 3-5mm open. Blijft ie mooi rond die 120 graden hangen.
Kersenrookhout erbij en grillen maar.
5 uur later ff insmeren met de glace, en 2 uur later in de folie. Dan nog een uurtje en met kerntemperatuur van 89 graden was ie mooi gaar.
Zelfgemaakte Louisiana coleslaw vlgs recept van Jord Althuizen (simpel en erg lekker) en dik 9 uur later smullen.
Nou meteen super succes en smaakt zeker naar meer.
Gr. Maurice
IMG_2271.jpeg
IMG_2273.jpeg
IMG_2274.jpeg
IMG_2275.jpeg
IMG_2278.jpeg
IMG_2282.jpeg
IMG_2283.jpeg
IMG_2284.jpeg
IMG_2285.jpeg
IMG_2287.jpeg
IMG_2289.jpeg
IMG_2292.jpeg

Helemaal niet verkeerd voor de eerste keer. Gefeliciteerd met je knor.

Terug
Bovenaan Onderaan