Beef en Steak

Mijn eerste Pulled Pork

 

geritz81

Tondelzoeker
Berichten
11
Onlangs de eerste langere sessie gedaan met een stuk procureur/varkensnek van 2,5KG volgens "de wedstrijd methode van Noskos"

Avond vooraf geinjecteerd met de injectiemix en nachtje laten rusten in de koelkast.

Ochtend de Kamado op temperatuur gebracht en het vlees erop en de stappen gevolgd met het inpakken enz.

Uiteindelijk duurde het nog wel iets langer voordat de temp op 88 kwam en hij was toen nog niet lekker gaar (als je prikte voelde het niet overal even gaar)
Na 10 minuten was ik wel tevreden en kon hij eraf om te rusten.

Het was inmiddels al wel wat voorbij etenstijd dus niet erg lang laten rusten maar begonnen met trekken en de saus erdoor.
Qua temperatuur van de Kamado wel beetje valsgespeeld door de inkbird controller erop te zetten, maar dat is wel erg handig/makkelijk en hij houd hem perfect op de gewenste temperatuur.

Ik vond zelf wel dat er wat stukken nog hard/droog waren maar dat was met de saus nog wel bij te trekken.
De smaak was okay, maar vond hem wel wat uitgesproken.. misschien door de injectiemix waar ook worchester saus in zat ?
De pulled pork rub en smokey bbq saus van Van Beekum waren niet erg uitgesproken qua smaak en leek mij prima.

Maar goed dat is voor de volgende sessie een beetje uitproberen wat er in de smaak valt.

IMG_7066.jpeg


IMG_7067.jpeg


IMG_7068.jpeg


IMG_7069.jpeg


IMG_7070.jpeg


IMG_7071.jpeg


IMG_7072.jpeg


IMG_7073.jpeg


IMG_7074.jpeg
 
Het was inmiddels al wel wat voorbij etenstijd dus niet erg lang laten rusten maar begonnen met trekken en de saus erdoor.
Ik zeg altijd maar zo, je rust voor de herverdeling van de sappen.
als je alles uit elkaar trekt en weer door de sappen haalt kan je alleen maar eerder eten.

Zie ik nu trouwens een sloroller én een platesetter? Is dat niet dubbelop? (Ik heb geen KJ)

Gefeliciteerd met je knor, en uiteindelijk komt je 'eigen' smaak bij de pulledpork wel in orde.
Lekker vaak proberen dan komt dat gouden recept voor jou persoonlijk vanzelf.
 
Voor de eerste keer ziet het er helemaal niet verkeerd uit.
Gefeliciteerd met je knor.🥳

Uitgesproken smaak zeg je? hoe bedoel je dat? Door de kruiden of een itgesproken varkenssmaak?
 
Visueel een prima knorretje . In de procureur zitten stevigere en vettere delen door het mengen wordt dat meer homogeen.
Smaak ben ik eigenlijk meer gaan sturen met de saus omdat je het dan meer in de hand hebt.
 
Voor de eerste keer ziet het er helemaal niet verkeerd uit.
Gefeliciteerd met je knor.

Uitgesproken smaak zeg je? hoe bedoel je dat? Door de kruiden of een itgesproken varkenssmaak?

De kruiden, vond het wat bitter..kon het niet helemaal goed duiden. Als ik bij anderen pulled pork heb smaakt hij beter
Maar ik blijf proberen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zie ik nu trouwens een sloroller én een platesetter? Is dat niet dubbelop? (Ik heb geen KJ)

Klopt, dat noemen ze ‘double indirect’ op de KJ met de sloroller…zelf geen idee ik doe maar wat ze zeggen 🙈

IMG_7777.png
 
Laatst bewerkt:
De kruiden, vond het wat bitter..kon het niet helemaal goed duiden. Als ik bij anderen pulled pork heb smaakt hij beter
Maar ik blijf proberen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kan ook wat "vieze rook zijn" staat je druipschaal los van je plate setter?
 
Bitter krijg je door aangebrande delen.
Vetten in de druipschaal bvb.
Vochtig rookhout zou ook kunnen.
 
Kan ook wat "vieze rook zijn" staat je druipschaal los van je plate setter?

Druipschaal stond idd op de platesetter…moet daar dan nog iets onder/tussen ?
Of laagje water in doen ?
Zat wel aangekoekte meuk aan.

Ik had al bijna geen ruimte voor de druipschaal 😂

Rookhout was niet nat.
 
Laatst bewerkt:
Druipschaal stond idd op de platesetter…moet daar dan nog iets onder/tussen ?
Of laagje water in doen ?
Zat wel aangekoekte meuk aan.

Ik had al bijna geen ruimte voor de druipschaal

Rookhout was niet nat.
Valt misschien wel mee hoor maar 3 moeren of zo is genoeg.

Mbt ruimte: misschien niet double indirect maar solo indirect gaan?
Zou de vraag ook even bij de andere KJ gebruikers neerleggen.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Double indirect werkt heel goed en geeft een mooie warmte op roosterhoogte zonder stralingswarmte van je platesetter.
Bittere smaak kan ook van teveel en/of te heftig rookhout.

Water doe ik nooit in mijn lekbak en hij staat hier gewoon op de platesetter. Water zorgt voor nog meer massa waardoor je kamado nog trager wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan