Beef en Steak

Mijn eerste PP

• Onderwerp starter Onderwerp starter nicqui
  • Startdatum Startdatum
N

nicqui

Gast
Afgelopen pinkster-weekend uitgekozen om mijn eerste PP te maken.
Bij de Makro een mooie varkensnek gescoord van 2,3 kg.

Omdat het de eerste keer was, besloten om de nek te halveren.
De gedachte hierachter was dat ik ook de tijd kon halveren en beter kon experimenteren  met de PP.
Daarna een basic rub gemaakt.

Hiermee het vlees ingemasseerd, waarna ik het een nacht in de koelkast heb geplaatst, verpakt in huishoudfolie.

De volgende ochtend om 10u00 de Weber opgestookt naar rond de 120 graden. Dit werd een uitdaging omdat ik eigenlijk nog nooit eerder de temperatuur voor langere tijd gecontroleerd had gehouden....

Dan eindelijk de nek erop, die een kerntemperatuur van 6 graden had. Op naar de 78/88 graden!

16u30 is de 81 graden al bereikt. Een kleine dip gehad op 65 graden, waar de nek heel lang op bleef hangen...

17u30 is de 86 graden bereikt. Ongeduldig als ik ben, verpakt in de aluminium folie verpakt om te laten nagaren voor een uur.
Misschien niet de juiste weg om te volgen maar h?, de eerste keer toch....

Na een uur is het resultaat naar mijn verwachting.
De nek heeft het prachtig gedaan.
Bijna 8 uur verder maar een grote ervaring rijker!

Tijd voor het pullen van de nek.
Twee vorken zijn voldoende voor dit heerlijk malse vlees!

Tijd om het eerste broodje te vullen!

Van ruim een kilo PP kun je veel broodjes vullen!
En zelfs dan blijft er nog over om de volgende dag lekker door de sla te doen :-).

Het was erg leuk om te doen, vooral dankzij de dankbare gezichten hier die het ook erg lekker vonden!
De volgende keer ga ik toch wat meer uitdaging aan qua receptuur!  ;)

Mooie run hoor!

Gefeliciteerd met je knor!

Nice!! ik zeg Knor in de pocket!! :D

Gefeliciteerd met je knorretje, volgende keer een groter stuk en het wedstrijd recept proberen.

Terug
Bovenaan Onderaan