Beef en Steak

Mijn eerste MOINK ballen

• Onderwerp starter Onderwerp starter dj41
  • Startdatum Startdatum
D

dj41

Gast
MOINK ballen voor het eerst geprobeerd. Wat een knoflook gaat daarin zeg. (Recept van Noskos)

l13lZXS.jpg

Ze waren een groot succes! Ik had verwacht dat ze wat zoutig zouden zijn, maar dat viel eigenlijk heel erg mee. Ze waren eerder heel erg zoet. Ik heb een beetje appel rookhout gebruikt en de BBQ saus die ik gebruikte was ook een zoete variant. De volgende keer keer ga ik voor een wat stevigere saus. Deze ballen waren zeer goed te doen en waren een kort leven gegund door mijn visitie. Nog wel even wat moeite gehad met het vastzetten van de temperatuur. Ik zit nog teveel aan de luchtschuifjes van mijn BGE, maar aangezien dit mijn derde keer aansteken is, komt dat wel goed. Dat moet nog even wennen. Een lekbak was ook geen overbodige luxe, wat een zooi komt daar vanaf zeg. Ik ben ook blij dat ik mijn plate setter heb ingepakt met aluminiumfolie.

Toen ik de ballen eraf ging halen steeg de temperatuur behoorlijk door het openen van de BGE en het duurde daarna weer even voordat het naar acceptabel niveau terugkwam. Ik ga kijken hoe ik dat de volgende keer beter kan doen. Ik heb de ballen er nu 1 voor 1 afgepakt, maar misschien moet ik de volgende keer gewoon het hele rooster eraf halen.

ERzdqaQ.jpg

OePmxCo.jpg

Zien er heerlijk uit! Die ballen mogen wel in mijn mondje :D

Lekkere ballen heb jij! ;)

Om je temperatuur laag te houden: eerst de onderste schuif dicht, en dan het deksel voorzichtig openen

En zo kort mogelijk open houden. Bij een flinke lading moinks haal ik het hele rooster eraf, klep weer dicht, alles lakken en daarna weer terug. Op die manier is de deksel maar 2 keer kort open geweest

Goeie ballen heb je!

mooie ballen! Daar lust ik er wel een paar van ;)

Terug
Bovenaan Onderaan