BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste keer BBQ met de weber

 

tbob

Kooltjesharker
Berichten
169
Mijn eerste keer BBQ met de weber performer,

Eerst de dag van tevoren een workshop gehad.

meteen naar de intratuin wat materiaal gehaald want ik wou een kip maken.

5260f93a.jpg



Performer aansteken ging gemakkelijk met de weber brikketenhouders en de gasonsteking.
getimageashx.jpg


Kip van tevoren ingesmeerd van binnen en buiten met olijfolie en Tex-Mex kruidenmix.
a580e6ee.jpg


En toen op de Weber Style Kipstomer.
getimageashx-1.jpg


Het was 18.10 uur appelsap in het midden gevuld en rondom helemaal vol met uien, knoflook poeder en appelsap.
dda7d2ff.jpg


temperatuur meter in de dij deksel erop en wachten dat hij 82gr. werd.
ging allemaal goed ketel mooi op 190gr. de kip was al op 79gr. zie bovenstaande foto.

en toen ging de temperatuur naar beneden in ketel 130gr. de kip kreeg het ook koud was gezakt tot 78gr. en was het al 20.00 uur :mad:
wat nu maar even bellen de grilmaster van de workshop, starter half vullen aansteken met aanmaakblokjes en bij kiepen.
Om 20.20 uur had ik bij gevuld maar dat geef een rotzooi, eerst die het kip eraf de klepjes open zetten van het rooster
en dan mikken om ze precies in de bakjes te laten vallen.

temp.ketel steeg naar 200gr. en de kip maar laten staan tot 83gr. eraf gehaald en was ook nog lekker,
heelaas geen foto van want was uitgehongerd en het was al 21.15 uur. :D
 
Ziet er in iedergeval lekker uit.
 
Al doende leert men. En wat de temperatuur betreft ik laat hele kip ook altijd staan tot 80 graden. Dan weet ik zeker dat hij overal boven de 75 graden zit.
 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je Tokkie!!
Volgende keer meer kolen om mee te beginnen, dan kan je daarna nog een toetje of iets anders op de BBQ maken
 
Gefeliciteerd met je tokkie!! Helemaal terecht verdiend :D
 
Hiep hiep! :)
 
Lekker kippetje heb jij.
Gefeliciteerd met je Tokkie.
 
lekker kippie hoor alle begin is wat lastig, duurde misschien wat langer als de bedoeling was maar waarschijnlijk toch uiteindelijk een heerlijk kippie.

gefeliciteerd met je tokkie
 
Ik heb toch nog een vraagje, moet je alles wat je barbecuet inpakken naderhand in de alum.folie.
Heb ik bij de kip niet gedaan was lekker mals en zeker niet droog.
 
nee hoor, kip moet je lekker gelijk eten
 
Terug
Bovenaan Onderaan