Beef en Steak

Mijn eerste Boston Butt omtoveren naar PP....

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjoHARMa
  • Startdatum Startdatum
S

sjoHARMa

Gast
Zo dan het is begonnen....... Mijn eerste BB (5,4kg.) van BBQuality omtoveren naar hopelijk een heerlijke schaal PP.

Ik heb het wedstrijd recept van dit genootschap aangehouden met hier en daar een twist.

Gisteren avond begonnen met injecteren, daarna in de RUB (Don Marco's Texas RUB)

in de folie nachtje in de koelkast.

vanochtend de heerlijk geurende Butt op de BBQ, en de IGrill op 73 graden Glaze tijd gezet.

En nu maar wachten.

Update:
Hij ligt er nu 4,5 uur op en de temp zit op 68 gr. ik heb de Glaze tijd op 73gr. staan.

Stiekem fotootje....... :blush:

Vervolg en foto's volgen

Qreetings sjoHARMa

succes

Kom maar door met die foto's!

Succes! Hou er rekening mee dat de rub die je gaat gebruiken meer bij rundvlees past. Dus wat minder suiker bevat waarschijnlijk dan rubs voor varken. Kun je met je glaze en saus wel weer opvangen.

Volgens mij is er nog helemaal niks gebeurd  ;)

noskos zei:
Succes! Hou er rekening mee dat de rub die je gaat gebruiken meer bij rundvlees past. Dus wat minder suiker bevat waarschijnlijk dan rubs voor varken. Kun je met je glaze en saus wel weer opvangen.

Thanks, ik wilde idd met Glaze aan de gang, en heb hiervoor als basis de Stockyard Southern Bleus.... ik vindt dit echt een topper... ;)

Erg lekker sausje!

ziet er al goed uit. Smakelijk voor straks!
Tip: Je kunt je foto's beter als nieuwe reactie posten, niet iedereen begint bij de openingspost te lezen  ;)

Hopa.... 7 uur en een beetje, en hij is op 74 gr.

Nu de Glaze erop...... en weer twee uur terug in zijn hokje

Je hoeft niet te wachten tot 74 C, na vijf uur of 74 C mag de saus erop ;). en dan na twee uur pak je hem in.

Na 10 uurtjes staat de teller op:

Daarna ingepakt en na 1,5 uur beginnen met Pullen:

Mooi bakkie zonder eind saus:

Nu het bakkie met eind saus:

Het eind resultaat is werkelijk TOP, hij smaakt heerlijk is lekker mals.

De vriezer ligt vol.

bedankt voor het lezen en kijken.

Qreets Harm

Lekker hoor, mooie bark! Zou er nog lekkerder uitzien op een broodje.... :)
Gefeliciteerd met je stickertje!

dat ziet er prima uit, gefeliciteerd met je knor  ;)

Terug
Bovenaan Onderaan