Vandaag gaat het er nu toch echt van komen, mijn eerste BCC (nou ja, hier op het genootschap dan) op weg naar mijn Tokkie dus..
Voor de rub heb ik zelf wat in elkaar geprutst, geen idee of het een combi is, maar kip is makkelijk vlees, het moet al gek zijn als je het echt verpest.
De rub:
1 1/2 el paprika poeder
1 1/2 el bruine rietsuiker
1 el caribian spice van Jonnie Boer Ik heb me in de super laten verleiden door het blikje en de naam, was verrast door de smaak toen ik het proefde bij thuiskomst, dus what the heck, in de rub er mee.
1/2 tl knoflookpoeder
1/2 tl cayennepeper
1/2 tl Chili poeder
1/2 tj gemberpoeder
Zout naar smaak
Ik hou wel van een beetje pittig. Ik heb alle hoeveelheden gegokt.
Kip gewassen, ingesmeerd met olijfolie en de rub, deze mag nu even uitrusten tot de volgende ronde.
De volgende ronde, Q 175C
Finale kerntemperatuur 77C
Ik ga hem nu oppeuzelen, verslag van de smaaktest volgt.
Verslag:
De smaak was prima. Voor ons mocht hij wat pittiger, maar wij houden van een redelijke bite. Dus wat meer Chili , cayennepeper voor wie het wat pittiger wil. Meer paprika misschien voor een nog wat bruiner velletje, maar voor mij hoeft dat niet echt. Ik ga deze rub zeker nog eens proberen, maar dan op een kip zonder bier blik gewoon om het verschil te ervaren.
Voor de rub heb ik zelf wat in elkaar geprutst, geen idee of het een combi is, maar kip is makkelijk vlees, het moet al gek zijn als je het echt verpest.
De rub:
1 1/2 el paprika poeder
1 1/2 el bruine rietsuiker
1 el caribian spice van Jonnie Boer Ik heb me in de super laten verleiden door het blikje en de naam, was verrast door de smaak toen ik het proefde bij thuiskomst, dus what the heck, in de rub er mee.
1/2 tl knoflookpoeder
1/2 tl cayennepeper
1/2 tl Chili poeder
1/2 tj gemberpoeder
Zout naar smaak
Ik hou wel van een beetje pittig. Ik heb alle hoeveelheden gegokt.
Kip gewassen, ingesmeerd met olijfolie en de rub, deze mag nu even uitrusten tot de volgende ronde.
De volgende ronde, Q 175C
Finale kerntemperatuur 77C
Ik ga hem nu oppeuzelen, verslag van de smaaktest volgt.
Verslag:
De smaak was prima. Voor ons mocht hij wat pittiger, maar wij houden van een redelijke bite. Dus wat meer Chili , cayennepeper voor wie het wat pittiger wil. Meer paprika misschien voor een nog wat bruiner velletje, maar voor mij hoeft dat niet echt. Ik ga deze rub zeker nog eens proberen, maar dan op een kip zonder bier blik gewoon om het verschil te ervaren.