BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste BCC :)

 
 

Madm

Tondelzoeker
Berichten
8
Na vorige week de nieuwe Weber Master Touch te hebben gekocht en uitgebreid het forum verkend te hebben was het vandaag tijd om mijn eerste BCC te maken! Ik hoop dat het goed gaat met de links naar de foto's.. het is mijn eerste poging!

Eerst een goeie rub gemaakt met paprika, knoflook, koriander, komijn, mosterd, peper, zout en olie en de kip daar lekker een paar uurtjes in laten marineren alvorens op het blik te plaatsen.



Ondertussen de Q opgestookt en op temperatuur laten komen. Naar goed voorbeeld van wat ik van de week las de kip mooi in het middelste gat op het kolenrooster geplaatst.



Ondertussen ook wat in water doordrenkte hickory chips op de briketten gelegd om wat rook toe te voegen.

Euh, ja, niet kijken natuurlijk.. kon het toch niet laten en moest toch een foto maken natuurlijk



Dat rook al geweldig!

Na een halfuur ook wat aardappels tussen de briketten gelegd. En na nog een tijdje ook wat courgette en paprika op het rooster. Het begint nu echt vorm te krijgen!



De kip was na ruim een uur perfect en kon nog even 10 minuutjes rusten. Vervolgens in stukjes verdeeld en.. in een paar minuten schoon op :) hij viel duidelijk in de smaak...



Voor herhaling vatbaar! Ik hoop dat het zo lukt met de foto's vanaf photobucket..


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ziet er goed uit
 
Ziet er erg goed uit. Weet jij of de kip beter gaart als je hem binnen de cirkel van het GBS rooster plaatst? Of is het een uitprobeersel?
 
Hi jeroen, dat was een 'geleend' idee van iemand anders hier. Maar zo paste de kip goed onder de deksel en kon ik de rest van het rooster gebruiken voor wat groentes. De garing was perfect! Ik heb de zijkanten van de kip naar de hittebronnen gehouden om te sterke verhitting van de borst te voorkomen. Was zeker voor herhaling vatbaar


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
lekker chickie hoor, welkom bij de tikkies  :)
 
Leo zei:
lekker chickie hoor, welkom bij de tikkies  :)

Tikkies? Zijn dat Tokkies op de dagbesteding?
 
Heerlijk welkom bij de tokkies
 
Mooi kippie hoor. Gefeliciteerd

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan