BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste BCC op de Oval

 
 
 
 

richard0501

Gemarineerd
Berichten
1.552
Afgelopen jaar hebben we het met de KCBS wedstrijden best redelijk gedaan,  waardoor we ineens een briefje in de digitale brievenbus vonden van Primo. Daarin werd de vraag gesteld of we eens op de Primo wilden koken tijdens de wedstrijden. Tuurlijk, waarom niet.  Tot nu toe gebruikten we alleen de Green Mountain en Green Forest pelletgrills. Dus voor ons zal dat wel een omschakeling worden. Maar omdat we nog nooit op een Keramische BBQ gekookt hebben  leek het niet onverstandig om er alvast eens 1 aan te steken om te kijken hoe het precies werkt. Zogezegd afgelopen zaterdag voor het eerst de Oval aangestoken. gewoon even om te kijken hoe of wat, en dan gelijk maar wat sateetjes grillen. 
Het is gelukt.... :D  En dat is een hele opluchting, want de eerste wedstrijd is over 6 weken..




Zondagmorgen om 7:30 opgestaan en de Primo gevuld met Greekfire aangestoken en naar 110 laten gaan. wederom een succes.. 's middags rond een uur of 4  de temperatuur opgeschroefd naar 200 op de Dome thermometer en een BCC gemaakt. Uiteraard met de Captain's Luck.





Na een uurtje was ie mooi 76 in de dijen en 72 in de borst.
Om tegelijk wat te oefenen voor catering wat pulled chicken hapjes gemaakt, dus de kip moest ge"pulled" worden.



De hapjes?  ze waren lekker  :)




Mooi spul die Primo voor erbij..... Ook de Greekfire heeft het goed gedaan.
Volgende week een Boston Butt






 
leuk spul he, zo een primo  :p :p
 
mooie primo en heerlijke hapjes, ben benieuwd naar je brisket
 
Super gaaf!
Als je nog een testmodel kwijt moet, weet ik nog wel een goed plekje.... (Wordt hij meteen in de keuken van het restaurant gebruikt, de speciale afzuiginstallatie fix ik dan wel op eigen kosten )
 
Lekker !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker chickie zo...
 
Terug
Bovenaan Onderaan