Na veel gelezen te hebben over zelfbouw controllers, heb ik er ook maar 1 gebouwd.
Ik zat met 2 problemen, ik wilde een universele controller bouwen, waarmee ik een elektrisch verwarmingselement kon besturen, maar ook een Fan kan aansturen.
De reden van dit alles, is dat ik een Bradley Digital smoker heb, welke gemodificeerd gaat worden met een extra verwarmingselement, waardoor de bijbehorende regelaar het vermogen niet meer kan schakelen, dus hier had ik een controller voor nodig.
De tweede reden is dat ik toch van mijn gasser af wil, en ik een controller wilde maken die ook een ventilator kan aansturen.
Ik heb voor een Pid controller gekozen met een SSR uitgang, zodat ik daar geen voeding voor nodig had.
Als voeding voor de ventilator een 12VDV trafo
Beetje passen en meten, hoe het erin gaat passen
Het bedraden:
Voor en achterkant erin geschroeft:
Testen:
12V geeft hij ook:
De aansluitingen van boven naar beneden:
XLR voor een ventilator
XLR voor de thermo probe
Schakelende voeding naar de Bradley
InkomendeVoedings spanning
Ik zat met 2 problemen, ik wilde een universele controller bouwen, waarmee ik een elektrisch verwarmingselement kon besturen, maar ook een Fan kan aansturen.
De reden van dit alles, is dat ik een Bradley Digital smoker heb, welke gemodificeerd gaat worden met een extra verwarmingselement, waardoor de bijbehorende regelaar het vermogen niet meer kan schakelen, dus hier had ik een controller voor nodig.
De tweede reden is dat ik toch van mijn gasser af wil, en ik een controller wilde maken die ook een ventilator kan aansturen.
Ik heb voor een Pid controller gekozen met een SSR uitgang, zodat ik daar geen voeding voor nodig had.
Als voeding voor de ventilator een 12VDV trafo
Beetje passen en meten, hoe het erin gaat passen

Het bedraden:

Voor en achterkant erin geschroeft:

Testen:

12V geeft hij ook:

De aansluitingen van boven naar beneden:
XLR voor een ventilator
XLR voor de thermo probe
Schakelende voeding naar de Bradley
InkomendeVoedings spanning