Beef en Steak

Mijn buitenkeuken met afsluitbare klep

 

Wikkes

Sprokkelaar
Berichten
48
Voorheen had ik m'n inbouw gasbbq + koelkast aan de andere kant van de tuin in een tuinkamer, de BGE had ik op een onderstel altijd op het terras dichterbij het huis.
Ik merkte dat we weinig gebruik van maakten van de buitenkeuken in de tuinkamer en eigenlijk altijd vanuit ons ‘hoofdterras’ wilden bbq’en, vandaar dat ik een schuurtje die tegen ons terras stond heb omgebouwd naar een afsluitbare buitenkeuken en dichtbij ons

Op Pinterest had ik enkele voorbeelden gevonden en op basis daarvan heb ik er mijn eigen ontwerp van gemaakt.
Afgelopen winter ben ik gestart met het ontwerpen en bouwen en ruim voor de zomer was het project dan ook afgerond.
Ik dacht dat ik twee linkerhanden had maar gaandeweg het project viel me dit reuze mee en ben ik uiteindelijk erg trots op het resultaat.


Voor wie geïnteresseerd is naar de details hierbij een kleine omschrijving welke materialen etc ik heb gebruikt.

Ik ben begonnen met het ontwerp in sketchUp..(eerste keer, zelf aangeleerd). Dit was ongeveer het resultaat ervan:
sketchupv1.png


Het is gebouwd in een bestaand opslagschuurtje + houthok, echter deze was veel te laag.
Ik ben dus begonnen met het verhogen van dit hokje en heb het golfplaatdak vervangen door een aantal geïsoleerde sandwichpanelen.(6cm)

Het frame van de klep is gemaakt van aluminium en heb ik door een bekende uit het dorp laten lassen. (Materiaal op internet besteld..)
Door de afwerking met hout aan de buitenkant van de klep is het al met al een aanzienlijk gewicht waardoor ik een tweetal flinke gasveren nodig had. (Gasveer 20-40 slag 500 2400 Newton, besteld op internet)

De keukenkastjes heb ik zelf gemaakt en het ladesysteem + laden heb ik bij IKEA gekocht. (Metod üpplov serie)
Het werkblad heb ik gemaakt van keramische tegels welke we bij mij op de zaak verkopen(120cmx80cm)

De achterwand is afgewerkt met kunstmos.
Binnen- en buitenwanden zijn afgewerkt met zwart Deens Rabat, waarbij ik in de zijwanden ledstrips heb verwerkt voor de verlichting.
De gunmetal kraan heb ik ook via onze zaak geregeld en de gunmetal wasbak op internet besteld.

Eea is afgewerkt met aluminium zwarte strips.

Binnenkort ga ik nog een besteklade toevoegen aan de binnenkant van een kastje (ook van IKEA) zodat er meer ruimte ontstaat voor kleiner materiaal.(tangen, satepennen,thernometers etc..)

Wellicht kan dit voor iemand van jullie ter inspiratie dienen. Mocht je vragen stel ze dan in de reacties, dan zal ik er op reageren.
 
SchuurtJE noemt hij dat. Het net zo groot als mijn hele tuin ! 🤣

niettemin mooi gemaakt ! 👌🏻
 
Een groen ei, Berenburg en gras aan de wand... wat wil je nog meer?

Fantastich geknutseld!
 
Heel mooi hoor! Niet bang dat het rook blijft hangen? Het kan moeilijk weg of valt dat mee? Ik maak het niet na dus mijn complimenten!
 
Heel mooi hoor! Niet bang dat het rook blijft hangen? Het kan moeilijk weg of valt dat mee? Ik maak het niet na dus mijn complimenten!
De rook blijft niet echt hangen gelukkig, wel dat het natuurlijk onder de klep doorrookt dus af en toe sta je zelf flink in de rook maar ik vind dat tot nu toe niet hinderlijk.
Heb er eerder over nagedacht om er een afzuiging boven te doen, maar vind dat design-technisch niet echt mooi en las hier op het forum ook niet altijd even positieve berichten daarover.
 
Terug
Bovenaan Onderaan