Beef en Steak

Mijn BCC

Wailer

Stoker
Bij deze mijn kippetje dat in de standaard rub ligt in te trekken. De donkere plekjes zijn kruiden die ik van mn handen heb gevreven, dus niets geks.

Straks slokkie Franziskaner witbier drinken, AH kokosbriketten in de fik steken... En we gaan het proberen.

4d2e738d6dbc6c54bed70ccc0d54a145.jpg

De weergoden dwongen mij de  kokosbriketten eerder in de fik te steken dan gedacht.  Na ongeveer 20 minuten omgekieperd, begon namelijk redelijk te regenen.

@moderators, excuus voor steeds losse berichten, met de ipad lukt het me niet steeds nieuwe foto te plaatsen. Dan verlies ik mn eerder geschreven tekst.

En de kip staat erop!

Hopelijk valt ie niet om. Q nu op 180-190 graden.

Met de vrouw maar afgesproken dat als dit lukt, dan maar voor volgens jaar een q zoeken als de weber met luchtschuiven in de ketel, met bakje rommelen is niet je van het.

Ik ga voor 5 kwartier en dan ns kijken hoe het vocht is.

Spannend dit, mn eerste 'grote mensen bbq experiment'.

cd1cb13de33f654662131232692af642.jpg

Helaas was de kip omgevallen, nu staat ie stabieler.

Maar ziet er al lekker uit, nog minuutje of 20 geef ik m. Temp namelijk rond de 170-180

Et voila:

Wat was ie lekker, rub volgende keer minder zout, maar al doende leert men he!?

@mods: bedenk me nu dat ie wellicht in ander topic moet, indien dat zo is... Feel free om m te verplaatsen.

Ik heb mn eerste BCC achter de rug, jummie!

Je wacht, je wacht, want de moderators zitten te slapen ;). Maar nu heeft er eentje je kippie gezien en ondanks dat het een klein kippetje was (of het zijn de foto's ;) ) is hij toch goed voor een badge! Congrats!

structor zei:
Je wacht, je wacht, want de moderators zitten te slapen ;). Maar nu heeft er eentje je kippie gezien en ondanks dat het een klein kippetje was (of het zijn de foto's ;) ) is hij toch goed voor een badge! Congrats!

Jullie  moderators slapen toch niet? Jullie moeten je vlees in de gaten houden op de Q!  ;)

Het zijn de foto's...lukt me nog steeds niet echt om ze fatsoenlijk over te laten komen. Enfin kippetje was toch 850 gram, heb er 2 dagen van geoten!

Dank! (en ik wist echt niet of ik zelf iets moest doen of dat hij gewoon uit de lucht komt vallen, tok!)

Wailer zei:
En de kip staat erop!

Hopelijk valt ie niet om. Q nu op 180-190 graden.

Met de vrouw maar afgesproken dat als dit lukt, dan maar voor volgens jaar een q zoeken als de weber met luchtschuiven in de ketel, met bakje rommelen is niet je van het.

Ik ga voor 5 kwartier en dan ns kijken hoe het vocht is.f

Spannend dit, mn eerste 'grote mensen bbq experiment'.

Sorry, was even aan het kijken of ik grotere fotos kon plaatsen met tapatalk, helaas geen succes...

Terug
Bovenaan Onderaan